i čínske lode aj s čínskou posádkou, lebo rôzne americké diskriminačné opatrenia počas studenej vojny im bránili plaviť sa pod vlastnou vlajkou. Čínske lode predstavovali kapitálovú účasť v tejto spoločnosti, tá bola neskôr v období kultúrnej revolúcie stiahnutá. Zo základného imania spoločnosti 1,3 mld Kč sa 66 percent ponúkalo českým aj slovenským akcionárom v prvej vlne kupónovej privatizácie, FINOP získal 29 percent akcií, Čechofracht 1 a zamestnanci 2 percentá. V polovici minulého roka vlastnili investičné fondy vyše 50 percent akcií, z toho 13 slovenských investičných fondov niečo vyše 3 percentá, drobní akcionári vlastnili takmer 13 percent akcií.
Spoločnosť vlastní flotilu 15 lodí úhrnnej nosnosti 428 000 ton. Je to medzi vnútrozemskými štátmi druhá najväčšia flotila na svete (po Švajčiarsku). V minulosti flotila slúžila na prepravu tovaru vyrobeného v Československu, často išlo o zbrojárske dodávky spriateleným krajinám. V súčasnosti námorná flotila tejto spoločnosti robí takmer výlučne plavby pre cudzích zákazníkov. Polovica flotily je určená pre sypké náklady, polovica pre kusové. Niektoré lode boli staré vyše 20 rokov, spoločnosť ich mienila predať aj preto, lebo za poistenie týchto lodí a nákladov v nich sa viac platí. Spoločnosť podnikla kroky pre obnovenie flotily, objednala v rumunských lodeniciach výrobu tankovej lode. Koncern Daewoo má postaviť do septembra 1995 loď typu Panamax s názvom Šumava o nosnosti 70 tisíc ton. Lode typu Panamax sa môžu plaviť Panamským prieplavom, v roku 1993 už pribudla do flotily loď tohto typu s názvom Beskydy. Na výstavbu týchto lodí si spoločnosť musela požičať od zahraničných bánk, domáce to financovať nechceli. Cudzím bankám musela spoločnosť dať do zálohy niektoré lode ako záruku, navyše si dali podmienku, že novopostavené lode sa budú plaviť pod cudzou vlajkou. V súčasnosti sú tri lode flotily Československej námornej plavby zaregistrované pod vlajkou Malty.
Pre získavanie zákaziek na prepravu vo svete spoločnosť založila niekoľko sprostredkovacích dcérskych spoločností C.O.S.-SUN Ltd. (Malta) C.O.S.-STAR Ldt. (New York) a C.O.S.-BULK Ltd. (Londýn), má tiež spoluúčasť v jednej ďalšej.
Ešte v septembri minulého roka bolo oznámené, že spoločnosť zmení názov na "Česká námořní plavba, a.s.", vo výsledkoch pražskej burzy sa však stále objavuje pôvodný názov.
Z čistého zisku 65 mil. Kč za rok 1993, akcionárom spoločnosť rozdelila a vyplatila väčšinu, takže na akciu pripadlo 45 Kč pred zdanením. Posádky lodí mali koncom roka 1992 vyše 1000 členov, ústredie v Prahe 10 okolo 100 zamestnancov.
S akciami spoločnosti sa začalo obchodovať v auguste 1993. Od začiatku roka 1994 začali ceny akcií tejto spločnosti prudko stúpať, doteraz najvyššiu cenu 2310 Kč dosiahli akcie 10. marca 1994. Neskorší pokles cien týchto akcií v porovnaní s inými akciami nebol tak výrazný, počas druhého polroka sa akcie predávali v rozmedzí od 1500 do 2000 Kč.