BRATISLAVA (TASR) - TV Markíza, denník Nový Čas a programový okruh Slovenského rozhlasu S1 si podľa júnového výskumu sledovanosti elektronických i tlačených médií, ktorý na vzorke 1200 respondentov uskutočnilo Národné centrum pre mediálnu komunikáciu (NCMK), udržali vedúce postavenie vo svojich oblastiach. Za TV Markíza, ktorú sledovalo v júni denne 51,1 percenta respondentov, sa s výrazným odstupom umiestnila verejnoprávna STV. Jej prvý program pozeralo denne 36,3 percenta divákov. Česká súkromná stanica TV Nova s dennou sledovanosťou 11,9 percenta predstihla druhý program STV. Súkromnú stanicu VTV sleduje denne menej Slovákov (1,6 percenta) než oba programy Českej televízie ČT 1 (4,5 percenta) a ČT 2 (2,0 percenta). V rozhlasovom vysielaní zostáva najpočúvanejšie Slovensko 1 (37,6 percenta). Rock FM Rádio si udržalo druhé miesto (11,6 percenta) pred stanicami Rádio Twist (7,1 percenta) a Fun Rádio. Pozíciu najčítanejšieho denníka si udržiava Nový Čas. Za ním sa v júni umiestnila Pravda, Slovenská republika a SME. Medzi dlhoročnú trojicu najčítanejších časopisov Slovenka, Život a Eurotelevízia sa dostal týždenník Plus 7 dní, ktorý s 19,4-percentnou pravidelnou čítanosťou obsadil vedúcu pozíciu.