
GRAF - TASR
BRATISLAVA, HAMILTON - Hospodárenie najúspešnejšej slovenskej televízie sa vlani zlepšovalo. Za prvých deväť mesiacov vzrástol zisk TV Markíza pred zdanením, odpismi a úrokmi (EBITDA) na 2,82 milióna dolárov, čo v medziročnom porovnaní znamenalo rast o takmer dva a pol milióna dolárov. Spomedzi televízií, kde má podiel americká Central European Media Enterprises (CME), sa tak Markíza v ziskovosti zaradila hneď za slovinskú POP TV.
Televízii Markíza vzrástli v prvých troch štvrťrokoch aj príjmy z reklamy. Čisté príjmy sa do septembra vyšplhali z necelých 22 miliónov na 22,8 milióna dolárov. Tento ukazovateľ radí TV Markíza v rebríčku CME na prvé miesto, keď jej príjmy presiahli príjmy skupiny troch rumunských televízií, ktoré sú napriek vysokým príjmom v hlbokej strate.
Väčšinu rozdeleného zisku TV Markíza by mala dostať CME. Po odkúpení 34-percentného podielu firmy Media Invest bude mať v spoločnosti Markíza Slovakia právo na 70 percent zisku Markízy. Media Invest je polovičným vlastníkom Markízy Slovakia. Tá je pritom 51-percentným podielnikom v STS Markíza, ktorá je prevádzkovateľom vysielania TV Markíza. Zvyšných 49 percent akcií v STS Markíza vlastní priamo CME. (tv, tasr)