|
Veľmi často sa stretávam s tým, že médiami prevzatá časť citátu nejakého experta je svojou triviálnosťou až smiešna. Niekedy za to možno môže zlý výber slov experta zo strany redaktora, ale väčšinou ide o to, že redaktor použije z vyjadrení experta, čo sa použiť dá. Keď sa nedá použiť nič originálne, tak použije hocijakú trivialitu, veď aspoň vytvára zdanie objektivity spravodajstva.
Aj niektoré seriózne médiá prinášajú dohady, pričom experti ich s radosťou potvrdzujú, alebo vyvracajú, pričom pridávajú aj vlastné dohady.
Pozrime sa na niekoľko nedávnych príkladov jedného takéhoto hodnotenia kandidátov na riaditeľa STV zo strany jedného mediálneho experta v Hospodárskych novinách: „Môže mať za sebou ekonomickú lobby“, „môže mať skúsenosti z mediálnej oblasti, má nedostatočné manažérske pozadie“. Prvé dve podmieňujúce vyjadrenia a posledné, síce jasné, ale bez odôvodnenia, na základe čoho si to autor myslí, nám nič nepovedia o schopnostiach alebo neschopnostiach kandidátov. Sú to všetko len dohady, ktoré nadôvažok môžu kandidátov poškodiť.
Na Slovensku je najlepšou osobnou „PR“ politikou mlčať. Zabezpečí vám to priechodnosť v prostredí priemerných, kedže jedným z najťažších hriechov je mať vlastný kritický názor.
Autor: ANDREJ ŠKOLKAY analytik médií