Hudbu pre obchody môžu namiešať aj špecialisti

Najväčšou slovenskou firmou, ktorá dodáva hudbu do hypermarketov na Slovensku, je spoločnosť Store Media.

Prevádzkuje niekoľko In Store rádií v Česku a na Slovensku vrátane sietí Tesco či obchodov spoločnosti Ahold. Pôsobiť začala len pred štyrmi rokmi.

V COOP Jednote si napríklad hudobný podklad zatiaľ robia sami, ponuky špecializovaných firiem sa im zdajú pridrahé. Vedia, že zvládnuť kvalitne "podmazovú" muziku je veľký problém. Hudbu začali používať asi pre desiatimi rokmi.

"Myslím, že môže skvalitniť atmosféru obchodu, ale v malých predajniach ju zákazníci ani neočakávajú," hovorí Ďurček. Hudba podľa neho musí byť náladová a musí mať primeranú hlasitosť, inak môže byť aj škodlivá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V In store rádiu, ktoré vysiela špeciálne pre zákaznícke priestory, ako obchody, hotely či čerpacie stanice, sú evergreeny či súčasné hity prerušované hlasnejšími reklamnými šotmi a informáciami pre zákazníkov.

V obchodoch sa hrá prevažne "európsky mainstream". "Tesco má však napríklad špecifickú požiadavku na 40 percent českej a slovenskej hudby," povedal Henrich Sikela, jeden zo spoločníkov i štatutárov Media Store. Hovorí, že existujú obchodné reťazce, ktoré si dávajú skomponovať špeciálnu "podmazovú" hudbu, aby nemuseli platiť poplatky za šírenie. "Takáto hudba je však veľmi jednotvárna." (zu)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 961
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 216
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 894
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 856
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 3 150
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 476
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 595
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 1 495
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu