Hizballáh už má aj vlastnú vôňu Odpor

Hnutie Hizballáh sa v Libanone dočkalo voňavky. Nový parfum mu venovali miestni výrobcovia. Nazvali ho Odpor a je hitom v južnom Bejrúte, kde má šiitske hnutie silnú pozíciu. Flakón parfumu zdobí podobizeň vodcu Hizballáhu Hasana Nasralláha, ktorý sa vyhl

Portrét šejka Nasralláha sa objavil už aj na parféme.Portrét šejka Nasralláha sa objavil už aj na parféme. (Zdroj: SITA/AP)

ásil za víťaza v letnej vojne s Izraelom a počítačom upravený obrázok potápajúcej sa izraelskej vojnovej lode v bejrútskom prístave. Loď v skutočnosti raketa Hizballáhu poškodila, ale nie tak, aby sa plavidlo potopilo.

Priaznivci Hizballáhu tak môžu ovoňať „Božie víťazstvo“ - to je výraz, ktorý Nasralláh v súvislosti s vojnou s Izraelom používa.

Parfum sa predáva v darčekovej kazete spolu s príhovorom Nasralláha a pozdravom od Libanončanov zadržiavaných v izraelských väzniciach. Hnutie Hizballáh, ktoré chce mať z Libanonu islamský štát a nemá v obľube svetské zábavky, sa k parfumu stavia rozpačito. Hovorca Ghassan Darwiš libanonskému denníku Daily Star povedal, že hnutie by bolo radšej spájané len s knihami a plagátmi. „Nepovzbudzujeme ľudí k tomu, aby z Hizballáhu robili obchodnú značku.“ Zároveň si ale myslí, že používanie parfumu „revolúcii“ neuškodí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Odpor stojí pár dolárov. Ide o unisex parfum a kupujú ho najmä muži. Nejde o jedinečnú vôňu, skôr je to zmes uznávaných svetových značiek. „Parfum namiešame podľa želaní zákazníka,“ prezradil predajca Muhammad Dekmak. Parfumy išli na odbyt najmä počas demonštrácií v Bejrúte pred niekoľkými týždňami.

Hoci Hizballáh sa bráni obchodovaniu so svojím menom, počas vojny sa výborne predávali nahrávky Nasralláhových prejavov, tričká so symbolmi hnutia, ale aj Nasralláhove figúrky či počítačové hry s tematikou vojny s Izraelom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 123
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 381
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 006
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 788
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 603
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 528
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 059
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu