Začiatok ako z rozprávky. Karel Gott ako Alexander Dumas uvádza malého čiateľa do príbehu o Priateľstve. Podľa návodu Milana Lasicu hľadá aj ďalšie slová na P: Prísaha, Pokračovanie... P ako Profesionalita, žiaľ, produkcii chýbala.
Hudobne nie sú Traja Mušketieri tým najlepším ani v rámci tvorby Michala Davida, dotované divadlo by si mohlo z muzikálovej knižnice vyberať aj kvalitnejšie tituly.
Charaktery postáv akoby vypadli z bábkového divadla. Kardinál bol zlým čarodejníkom, Milady bosorkou, Constance zas princeznička. Aj šermovanie je skôr buchnátovaním než rafinovaným divadelným pohybom. Chaotický scenár tu i tam posúva nejaká vetička.
V druhej časti je nepochopiteľne vsunutá akási ponáška na werichovské dialógy. Výpravnosť zachraňujú kostýmy, nenápaditú drevenú scénu nezachráni nič.
Libor Vaculík si ako režisér predovšetkým neujasnil mieru štylizácie. Kým ceremoniálna poprava Milady rozradostnila divákov, iným postavám sa ušlo len obyčajné škrtenie. Ani posunkovitá choreografia nebola silnou stránkou. Ťažko pochopiť aj to, prečo sme týraní podomácky urobenou projekciou.
Romantického hrdinu sme sa nedočkali. D’Artagnan pôsobil miestami ako nešika, ktorého utlčú aj vareškami. Kým Alan Bastien mal rolu už v krvi, Petrovi Cmorikovi neuľahčili neumelé aranžmány scén jeho divadelný krst, hoci spevácky robil, čo mohol. Neistejšie vyšiel debut Martina Kelecsényiho.
Mušketierske kvarteto neznelo celkom ideálne. U Josefa Vojteka v úlohe Athosa bolo na pozadí rockerského výrazu cítiť hlasovú indispozíciu. Predpremiéra vyšla lepšie košickému Štefanovi Hundžovi. Aramis i Porthos boli skôr do počtu, spevácky stabilný výkon podal Milan Bartalský ako Rochefort. Csongor Kassai bol výrazným Richelieuom, part bol miestami nad jeho spevácke sily. Problémy mal aj Viktor Horján s jeho Ľudovítom XIII.
Statická Kráľovná Anna nezodpovedala naturelu Sisy Sklovskej, odspievala ju však so samozrejmosťou. Katarína Hasprová dostala ako Milady prvoplánové herecké inštrukcie i kostým. Constance bez problémov zvládali Ivana Poláčková i Lucia Molnárová.
Ak niečo robí Forza, je to určite mediálna udalosť. Divadelný biznis je nevďačný, peniaze sa určite dajú zarobiť aj ľahšie. Kto má však ako mušketieri v záverečnej pesničke „dost sil“, mohol by mať aj väčší „cíl“. Obávam sa však, že ani Golem nás neminie.