Po takmer štvrťstoročí od otvorenia dostala Železničná stanica Poprad - Tatry podobu, akú jej naplánovali projektanti pred jej výstavbou koncom sedemdesiatych rokov. Podľa generálneho riaditeľa Železníc Slovenskej republiky Dalibora Zeleného sa stavbou podarilo zmodernizovať jeden z najdôležitejších železničných uzlov na Slovensku. Zvýšila sa prejazdná rýchlosť, bezpečnosť dopravy a stanica sa stala bezbariérovou.
Stanica má tri nové nástupištia spojené 47 a pol metra dlhým podchodom. Priamo z nástupíšť sa dá dostať schodmi alebo výťahmi do prestupovej haly Tatranských elektrických železníc. Na stanici pribudlo sedem výťahov, ktoré umožňujú prístup telesne postihnutým. Doteraz museli cestujúci k vlakom prechádzať cez koľajnice. Na stanici je nové elektronické staničné zabezpečovacie zariadenie, oznamovacie, rozhlasové a hodinové zariadenie, rádiový a kamerový systém, elektrická požiarna signalizácia a informačný systém pre cestujúcich. Modernizáciou stanice sa zvýšila kapacita železničnej stanice na 2000 osôb za hodinu.
Výstavba podchodov a nástupísk sa začala v júni minulého roku. Celkové náklady dosiahli 858 miliónov korún, z čoho tri štvrtiny tvorili prostriedky zo štrukturálnych fondov Európskej únie. Na budúci rok začnú železnice s opravou exteriéru a zateplením popradskej stanice za 180 miliónov korún. O rok neskôr začnú s rekonštrukciou prestupovej haly Tatranských elektrických železníc, ktorá bola odovzdaná v roku 1991.