BRATISLAVA. Fond národného majetku si vlani najal súkromnú agentúru, aby mu robila mediálnu kampaň.
Agentúre Media Vison Agency pomohol k zmluve jej bývalý spolumajiteľ Maroš Smolec, bývalý „mečiarovský“ novinár, asistent poslanca za HZDS a súčasný hovorca starostu bratislavskej mestskej časti Ružinov Slavomíra Drozda zo Smeru.
V projekte agentúry sa uvádza, že cieľom spolupráce je presvedčiť verejnú mienku o opodstatnenosti existencie Fondu národného majetku (FNM). Ten za poradenstvo zaplatí viac ako 1,1 milióna korún ročne.
FNM spravuje štátne účastiny v podnikoch a predchádzajúca vláda sa ho po privatizáciách chystala zrušiť. Súčasná Ficova vláda naopak hovorí o udržaní a dokonca navyšovaní majetku štátu v podnikoch.
„Každá organizácia potrebuje presvedčiť o svojej existencii a svojej náplni,“ tvrdí viceprezident Výkonného výboru FNM Pavol Krištof (HZDS).
Agentúra preto navrhuje „organizovanie mediálnych, PR a marketingových kampaní“, ale aj vytváranie mediálnych analýz, popularizujúcich článkov a tlač propagačných materiálov. V návrhu od agentúry sa počíta dokonca aj s bilbordovou kampaňou – ktorá má byť zvlášť hradená.
Smolec tvrdí, že s agentúrou ani s FNM už nemá nič spoločné. Odišiel z nej preto, že je zamestnancom Miestneho úradu Ružinov. „Aby tam nebol etický konflikt záujmov,“ zdôvodnil. Smolec povedal, že FNM oslovil tri agentúry, spomedzi ktorých jednu vybral.
Výkonný výbor Fondu národného majetku zákazku na vlastnú propagáciu priklepol vlani 16. októbra agentúre Media Vison Agency. Tá vznikla 19. septembra z Agentúry - mrs.
Až do tohto dátumu bol jedným z jej dvoch spoločníkov Maroš Smolec, v minulosti redaktor denníka Nový deň blízkeho HZDS, neskôr asistent poslanca Gustáva Krajčiho.
Presvedčiť verejnú mienku
Práve Smolec vypracoval návrh ako fond spopularizovať. „Hlavným cieľom riadenej a neriadenej komunikácie bude presvedčiť verejnú mienku o opodstatnenosti fondu,“ píše sa v návrhu agentúry.
„Je to absurdné,“ myslí si podpredseda SDKÚ a exminister financií Ivan Mikloš. Podľa neho by mal byť fond čo najskôr zrušený. „Táto vláda neprivatizuje a Fond národného majetku nemá čo robiť.“ Mikloš si myslí, že ide o jasný „tunel“.
Smolcova agentúra v roku 2006 robila kampaň kandidátovi Smeru na primátora Nitry Jozefovi Dvončovi a Slavomírovi Drozdovi z rovnakej strany, ktorý úspešne kandidoval na post starosti Ružinova v Bratislave. Vo voľbách Drozd porazil dovtedajšieho starostu Pavla Kuboviča z SDKÚ.
Smolec je momentálne Drozdovým hovorcom.
Smolec: Nie som členom Smeru
„Určite nemám vzťah so Smerom, lebo nie som jeho členom, ale, samozrejme, robím pre starostu, ktorý je členom tejto strany,“ hovorí Maroš Smolec.
Viceprezident Výkonného výboru FNM Pavol Krištof (HZDS) o podrobnostiach zmluvy hovoriť nechcel a odkázal na hovorkyňu FNM Tatjanu Lesajovú. Tá je vraj na komunikáciu s médiami sama, a tak nemá ako organizovať tlačové konferencie. Fond si na tento typ podujatí platil inú mediálnu agentúru už aj v minulosti.
„Je štandardné, že takéto inštitúcie majú agentúru,“ povedala Lesajová.
Hovorkyňa o zmluve s reklamnou agentúrou viac nechcela prezradiť a odkázala s podrobnosťami na predsedu Výkonného výboru FNM Vladimíra Kocourka. Nominant Smeru Kocourek nedvíhal mobil a neodpovedal na odkazy cez SMS.
Táto vláda neprivatizuje a Fond národného majetku nemá viac čo robiť. Ide o jasný tunel.
Ivan Mikloš, podpredseda SDKÚ