Priecestia sú nebezpečné aj u nás

BRATISLAVA – Podobná tragédia ako v Maďarsku, kde vlak narazil do turistického autobusu, ktorého vodič si na priecestí bez závor nevšimol prichádzajúci vlak a usmrtil vyše tridsať ľudí, sa môže stať aj u nás. V sieti Železníc Slovenskej republiky j

BRATISLAVA – Podobná tragédia ako v Maďarsku, kde vlak narazil do turistického autobusu, ktorého vodič si na priecestí bez závor nevšimol prichádzajúci vlak a usmrtil vyše tridsať ľudí, sa môže stať aj u nás. V sieti Železníc Slovenskej republiky je skoro dvetisícpäťsto priecestí, ale závory alebo svetelná signalizácia nie sú ani na polovici. Väčšinou je pri priecestí len obyčajná značka upozorňujúca vodičov, že prichádzajú k železnici.

„To, či je na trati len obyčajná značka, svetelná signalizácia, alebo závory, závisí od frekvencie a rýchlosti na trati a frekvencie cesty, ktorá cez trať prechádza. Závory sú najmä na hlavných tratiach, obyčajné značky na bočných. Ešte stále máme dosť prejazdov, kde sú závory obsluhované ručne, ale tie sú pomerne bezpečné,“ hovorí predseda Odborového združenia železničiarov Jozef Schmidt.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ručne ovládané závory sa snaží železnica vymieňať za automatické, ale na hromadnú výmenu nemá peniaze. „Minulý rok sme nahradili mechanické zabezpečenie automatickými na desiatich priecestiach a projektovo je na tento rok pripravených ešte ďalších päť,“ povedal hovorca Železníc SR Ján Keresteš.

Na priecestiach so závorami sa stáva pomerne málo nehôd, ale na tých ostatných je to oveľa horšie. Po zrušení osobnej dopravy na regionálnych tratiach si vodiči na priecestiach často nedávajú pozor, hoci občas tade prejde nákladný vlak.

Na hlavných železničných koridoroch sa v budúcnosti po modernizácii koľajníc počíta so zvýšením rýchlosti vlakov na 160 kilometrov za hodinu. V dedinách, cez ktoré prechádzajú hlavné koridory, sa už hovorí, že priecestia sa zrušia a nahradia ich nadjazdy pre autá.

SkryťVypnúť reklamu

RICHARD FILIPKO

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 18 967
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 950
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 141
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 366
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 800
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 087
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 680
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 492
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu