Do kampane v ČR zasiahol list premiéra - ten sa k nemu nehlási

Praha 10. júna (TASR) - List od predsedu českej vlády Vladimíra Špidlu prišiel dnes do e-mailových schránok portálu seznam.cz a u mnohých občanov vyvolal ...

Praha 10. júna (TASR) - List od predsedu českej vlády Vladimíra Špidlu prišiel dnes do e-mailových schránok portálu seznam.cz a u mnohých občanov vyvolal znechutenie. Premiér sa však od listu dištancoval.

Špidla v liste nabáda občanov, aby sa 13. a 14. júna zúčastnili na referende o vstupe ČR do Európskej únie, varuje pred izoláciou krajiny a žiada, aby neopakovateľnú šancu na vstup nepremárnili.

"Každý z nás vo svojom živote zažil moment, keď nevyužil príležitosť a ona sa už nikdy nevrátila," uvádza sa v liste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Premiér Špidla aj úrad vlády sa od listu dištancovali. Špidla vo vyhlásení pre médiá konštatoval, že list nepísal, ani nedal pokyn k jeho napísaniu. "Rešpektujem súkromie každého jednotlivca," poznamenal Špidla.

Portál seznam.cz však informoval, že e-mail rozosielala vládou najatá agentúra TTV, s.r.o., ktorá si riadne objednala kampaň na podporu vstupu Česka do únie.

Nie je vylúčené, že došlo k pochybeniu vinou zlej koordinácie predvstupovej kampane. Úrad vlády totiž práve dnes oznámil spustenie vlastnej internetovej stránky na podporu vstupu do EÚ. Stránka vznikla silami portálu seznam.cz a agentúry TTV.

V pondelok sa k referendu vyjadril český prezident Václav Klaus. Voličom nepovedal, ako majú hlasovať, ale vyzval ich, aby sa v piatok a v sobotu zúčastnili na referende.

SkryťVypnúť reklamu

"Spolieham sa na to, že naši občania majú dar vlastného rozumu a že sú schopní tieto mimoriadne závažné veci posúdiť. Verím, že sa budú rozhodovať uvážlivo," povedal český prezident, ktorý si pre svoje kritické postoje vyslúžil nálepku euroskeptik.

Vo štvrtok, v predvečer referenda, by sa mali českým voličom prihovoriť spoločne prezident aj premiér.

V Česku sa v historicky prvom referende očakáva nadpolovičná účasť voličov a až 80 percent odovzdaných hlasov za vstup do EÚ. V Česku nie je stanovená žiadna minimálna hranica účasti voličov, ale referendum je záväzné a jeho výsledok nemôže zvrátiť ani vláda ani parlament.

Prípadné odmietnutie vstupu do únie by znamenalo "stop" najmenej na dva roky. Ďalšie všeľudové hlasovanie by sa totiž mohlo konať najskôr v roku 2005.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 173
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 5 229
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 130
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 671
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 3 441
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 948
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 749
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 479
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu