Šéfredaktor a vydavateľ Samuel Abrahám
„Ak sme za posledných dvanásť rokov neboli schopní a ochotní zrevidovať a zreflektovať dianie v našej spoločnosti po roku 1968, ťažko sa môžeme vyrovnať s fenoménom Dominik Tatarka,“ píše Samuel Abrahám v úvodníku čísla, ktorého prvá polovica je venovaná práve Tatarkovi. V intenciách svojho názvu prináša časopis pestrú a fundovanú mozaiku spomienok, ale predovšetkým pertraktovania problémov vydávania (či nevydávania) Tatarkovho diela a jeho hodnotenia, od čoho sa odvíja aj diskusia o mýte či antimýte charizmatického autora. Redakcii sa podarilo prizvať k tomu podstatné osobnosti slovenskej a českej kultúry (námatkou Pavel Hrúz, Eva Kantůrková, Eda Kriseová, Albert Marenčin, Václav Havel, Ludvík Vaculík, Zuzana Szatmáry, Pavel Vilikovský, Jan Mlynárik, Milan Šimečka či Peter Zajac), bonusom sú neznáme texty Dominka Tatarku a vzácne fotografie. Hoci akceptujeme názor Ivana Kadlečíka, že „na Tatarku si ešte počkáme, až dozrieme“, práve teraz časopis K&K prispel k skráteniu tohto čakania.
Druhý blok čísla patrí nemeckému literárnemu vedcovi a filozofovi Erichovi Auerbachovi, ktorého pol storočia stará kniha Mimesis zažíva vo svete renesanciu a humanitní vedci v nej dnes odhaľujú významy, ktoré vtedy zostali nepovšimnuté, no teraz sa zdajú revolučné. Záver čísla ponúka ostrú kritickú dišputu Ladislava Kvasza a Františka Novosáda o stave kritickej verejnosti, úrovni mládeže a mladých politikov a všeličom inom.
Tanec 1/2001
Občianske združenie BDT, šéfredaktorka Eva Gajdošová
Polročník o tanečnom dianí v novej príťažlivej grafickej úprave prináša prehľad recenzií z tanečných predstavení z oblasti súčasného tanca, baletu a pohybového divadla, rozhovory s domácimi i zahraničnými osobnosťami, teoretické úvahy a články. Témou čísla je súčasný tanec na Slovensku z pohľadu jeho desaťročnej histórie. O jeho najreprezentatívnejšom podujatí - festivale Bratislava v pohybe - hovorí riaditeľka Mira Kovářová. Číslo ponúka aj pohľady na ostatné predstavenia najvýraznejších telies - Štúdia tanca, Bratislavského divadla tanca, ako aj nezávislých skupín Asociácie súčasného tanca. Renomovaný americký tanečník, pedagóg a choreograf Daniel Lepkoff odhaľuje svoje dlhoročné skúsenosti s tanečnou improvizáciou a hovorí o zážitkoch so slovenskými tanečníkmi z bratislavského workshopu. Rozhovor s českým choreografom Liborom Vaculíkom prináša Tanec v súvislosti s jeho hosťovaním v SND, kde predtým dlhodobo pôsobil v úlohe sólistu baletu i choreografa. Po desiatich rokoch sa tam vrátil, aby inscenoval balet Zvonár z Notre Dame, v činohre spolupracoval na Tančiarni a v opere režíroval Benátsku noc.