Až štvrtina opýtaných by si v prípade, že by mohla sledovať iba jediný program, zvolila práve ponuku kanála so sídlom v Kolíne nad Rýnom. Na druhom mieste sa umiestnil prvý program verejnoprávnej nemeckej televízie (ARD) so ziskom 18 percent, čo znamená, že rozdiel medzi oboma najpopulárnejšími TV-stanicami sa zvýšil z jedného percenta pred rokom (21:20) na sedem v súčasnosti.
Nie je prekvapením, že RTL má osobitne veľký náskok v cieľovej skupine občanov vo veku 14-49 rokov, v ktorej získala 33 percent preferencií. ARD sa v tejto kategórii musela uspokojiť s deviatimi percentami až s treťou priečkou za komerčným programom Pro7 (15 percent).
Fakt, že RTL dokázala získať nových divákov aj v kategórii nad 50 rokov, však rozhodne nemožno považovať za samozrejmosť. Navyše tu so ziskom 15 percent nestratila mnoho ani na "strieborný" druhý program verejnoprávnej televízie (ZDF) so ziskom 19 percent. Vedúce postavenie ARD v tejto kategórii s 28-percentnými preferenciami však neohrozila.
Vyplýva to z obsahu štúdie, ktorú pre televízny programový dvojtýždenník TV Today pripravil IPSOS.
Podľa rovnakého zdroja sa na úspechoch RTL podieľajú jednak relácie ako Milionár, Nemecko hľadá superhviezdu, či Show 80. rokov, ale aj osobnosti kalibru superpopulárneho moderátora Günthera Jaucha, ktorý sa teší sympatiám 89 percent divákov.