Podľa najnovšej štúdie psychológov z univerzity v Hongkongu, deti, ktoré pravidelne cvičia na nejaký hudobný nástroj majú lepšiu verbálnu pamäť a schopnosti, ako ich rovesníci, ktorí sa hudbe nevenujú.
Čínski psychológovia porovnávali výsledky verbálnych testov dvoch skupín chlapcov: polovica z nich sa venuje hudbe a polovica nie.
A vedci zistili, že deti, ktoré sa venujú hudbe, si zapamätali oveľa viac slov. Ba čo viac, čím dlhšie sa testované deti venovali hudbe, tým boli výsledky ich testov lepšie.
Čínski odborníci sa domnievajú, že hodiny hudby stimulujú ľavú polovicu mozgu, ktorá je zodpovedná za verbálne schopnosti.
Vedci sa tiež domnievajú, že výsledky tejto štúdie môžu pomôcť nielen zdravým deťom, ale aj ľuďom, ktorí sa zotavujú zo zranení mozgu.