Reklame sa nedá uniknúť, je všade – a najmä v hlave

BRATISLAVA – Reklama si vynucuje našu pozornosť na každom kroku, a či chceme, alebo nie, ovplyvňuje nás.


Reklama na film Miloša Formana Ľud verzus Larry Flynt vyzerala inak v Amerike (vľavo) a inak v Európe (vpravo). Plagát nezakázali ani u nás.



BRATISLAVA – Reklama si vynucuje našu pozornosť na každom kroku, a či chceme, alebo nie, ovplyvňuje nás.

„Snažíme sa tváriť ako individuality, ktoré reklama neovplyvní, ale potom prídeme do obchodu a podvedome siahneme po výrobku, ktorý sme videli v reklame,“ hovorí psychologička Elena Hradiská, ktorá sa roky venuje výskumu pôsobenia reklamy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa odborníkov si človek najrýchlejšie a najlepšie zapamätá pozitívne podnety. Preto sú reklamy plné šťastných rodiniek a zdravých detí. Po šťastí túžime najviac, a preto neraz podvedome siahame po výrobkoch, ktorých reklama je samá pohoda.

SkryťVypnúť reklamu

„Emócia je zázračným nástrojom reklamy, dokáže preľstiť obranné mechanizmy a pomôcť reklamnému posolstvu pôsobiť zvnútra. Cesta k zákazníkovej peňaženke vedie cez jeho srdce,“ hovorí zakladateľ jednej z najúspešnejších slovenských reklamných agentúr Juraj Miškov.

Reklamné agentúry na Slovensku to stálo skoro 6 miliárd korún.

Reklamy najčastejšie apelujú na naše zdravie (Mliekom proti liekom – Rajo), na sebacity (Ja a moje Magnum – Algida, Vyvinutý pre vaše potešenie – Peugeot), na pocit istoty a bezpečnosti (Reálna šanca lepšie bývať – VÚB Wüstenrot), na výnimočnosť (Pre chvíle nevšedného potešenia – Tchibo), ale aj na krásu a sociálne cítenie. „Práve sociálna reklama dopláca na to, že spôsob jej spracovania je blízky komerčnej reklame, a tak sa ju rovnako snažíme zatlačiť a prehliadnuť. Je to škoda, bolo by dobre, keby nás tento druh reklamy – o pomoci deťom, mimovládnym organizáciám, ženám, ktoré prežili násilie, alebo o pomoci ľuďom po záplavách – ovplyvňoval viac,“ hovorí Hradiská.

SkryťVypnúť reklamu


Viac v TÉME - REKLAMA
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 292
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 346
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 684
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 589
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 085
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 1 965
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 789
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 593
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu