„Musíme sa zaoberať každým podnetom. Ak reklama skutočne porušila etický kódex, vyzveme agentúru, aby reklamu zmenila, a všetky médiá upozorníme, aby reklamu nezverejňovali,“ hovorí Daniela Perlakiová. Trvá to však dlho a často sa skôr, ako rada rozhodne, reklamná kampaň skončí. „Naším cieľom nie je cenzurovať.“
Arbitrážna komisia rady riešila počas šesťročnej existencie množstvo prípadov. „Spočiatku sme často dostávali podnety na direct maily, ktoré sľubovali ľuďom miliónovú výhru a neskôr z toho vyšlo, že si musia niečo kúpiť. Išlo o klamlivú reklamu. Ale takýchto sťažností je stále menej, ľudia už podobné ponuky neberú tak vážne.“
Jedinou reklamou, o ktorej neetickosti rozhodla rada ešte počas kampane, bola reklama na kondómy Life Style. Na billboardoch bol kosoštvorec s čiarou v strede a slogan Na tvare nezáleží. (haj)