
Jednou z firiem, ktorá využila možnosť netradičnej reklamy na balónoch boli VSŽ, ktoré sa spolupodieľali na balónovej fieste.
FOTO – ARCHÍV TASR
„Zvýšila sa konkurencia, značky musia bojovať o spotrebiteľa a boj bude stále ťažší, lebo ľudia sa tomuto spôsobu vnucovania bránia. Často skutočne ide o vnucovanie, reklama už nemá podobu informačnú, ale imperatívnu. Je to samé poď, urob, musíš,“ hovorí psychologička Elena Hradiská.
Reklama vymýšľa stále nové spôsoby, ako zaujať a pôsobiť. Budúcnosť podľa Hradiskej patrí interaktívnej reklame: „Môžete kliknúť na banner a vybrať si, ako bude reklama vyzerať, aká hudba ju bude sprevádzať, alebo si zahrať hru. Pasívni prijímateľ sa zmení na aktívneho spoluhráča.“
Existuje mnoho netradičných spôsobov propagácie, ktoré sa u nás zatiaľ nepoužívajú, no vo svete sú bežné:
– rozširovanie správ ústnym podaním (reklamná agentúra rozmiestni v metre, v obchodných domov, na štadiónoch dvojice svojich ľudí, ktorí sa rozprávajú o výnimočnej novinke na trhu tak, aby ich okolie počulo)
– lietajúca reklama (na papierových drakoch, balónoch, ťahaná na transparentoch za lietadlami)
– chodiaca reklama (tabule zavesené na tele ľudí, u nás sa používa prezliekanie ľudí za maskotov)
– obrazce vykosené do polí alebo vyryté do ľadu na zamrznutom jazere
– reklamné sochy a monumenty