rávou o investovaní do priemyselného parku Záhorie, ležiaceho tesne za západnými hranicami mesta.
Do konca septembra sa musia riaditelia potenciálnych investorov rozhodnúť, či začnú stavať fabriky na Slovensku, alebo budú investovať v susednom Česku, Maďarsku alebo v Rakúsku. Tieto krajiny so Slovenskom neľútostne bojujú o zahraničných investorov poškuľujúcich po oblasti, kde sa zbiehajú hranice štyroch stredoeurópskych štátov.
„Mali sme intenzívne rozhovory s piatimi až šiestimi záujemcami o investovanie,“ povedal Vaškor. Nechcel prezradiť mená spoločností, ale povedal, že sú z oblastí spracovania skla, automobilových súčiastok a zo zábavného sektora. Projekty sú pestré, od logistického terminálu po zábavný park v hodnote 200 miliónov eur.
Najväčšou z potenciálnych investícií je zábavný park. Jeho cieľom je pritiahnuť návštevníkov nielen zo Slovenska i z okolitých krajín. Dve súperiace skupiny, ktoré Vaškor odmietol menovať, bojujú o rovnaký pozemok, kde chcú vybudovať zábavný park, ale neďaleké maďarské mesto Šopron a rakúska oblasť Burgenland tiež ponúkli lokalitu.
Ak výrobcovia automobilových súčiastok otvoria továreň na Záhorí, budú zásobovať rastúci sektor montáže áut, ktorému momentálne dominuje nemecký gigant Volkswagen, vlastniaci továreň neďaleko plochy na Záhorí. VW, ktorý tvorí vyše 15 percent celkového slovenského vývozu, čoskoro doplní francúzska automobilka PSA Peugeot Citroen, ktorá stavia továreň v hodnote 700 miliónov eur s ročnou kapacitou 300 000 áut v neďalekej Trnave.
Swedwood, dcérska spoločnosť nábytkárskej maloobchodnej firmy IKEA, sa medzičasom zaviazala dať 16 miliónov eur na rozšírenie svojej existujúcej továrne na Záhorí, čím by malo vzniknúť 50 nových pracovných miest.
Stavba záhorského parku by mala byť dokončená v roku 2006 a v súčasnosti diskutované projekty dajú vzniknúť až 3000 pracovným miestam, ktoré sú nevyhnutné na zníženie slovenskej nezamestnanosti. (reuters)