Obchod vo svete

Najčastejšie chodia do obchodu Taliani a Hongkončania

HONGKONG - Najčastejšie, až 22-krát mesačne chodia nakupovať Taliani. Vyplýva to z výsledkov zverejneného celosvetového výskumu renomovanej agentúry ACNielsen.

Na druhom mieste sa v rebríčku najčastejších nakupujúcich umiestnili obyvatelia Hongkongu, ktorí idú do obchodu priemerne 21-krát mesačne. Naopak, na chvoste sú Novozélanďania, tí navštívia obchod za mesiac iba osemkrát.

Ako uviedla hovorkyňa agentúry, dôvodom častého chodenia do obchodu je u Talianov a Hongkončanov ich láska k čerstvým potravinám.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Marks & Spencer zaznamenal pokles tržieb

LONDÝN - Najväčší britský maloobchodný odevný reťazec Marks & Spencer Plc. potvrdil obavy trhu. Spoločnosť totiž oznámila, že sa jej príjmy v prvom štvrťroku zhoršili. Za štrnásť týždňov do 7. júla sa totiž tržby z predaja odevov, obuvi a darčekových predmetov znížili o 9,1 percenta a pokles zaznamenali rovnako príjmy z predaja domáceho tovaru, ktoré sa znížili o 1,5 percenta.

Celkové príjmy klesli v me-dziročnom porovnaní o 9,2 percenta, čo je horší výsledok, než očakávali analytici. Oslabenie zaznamenali takisto príjmy z predaja potravín, ktoré medziročne klesli o 4,8 percenta.

Marks & Spencer znížil v minulom roku zisk pred započítaním mimoriadnych položiek o sedem percent na 480,9 milióna britských libier (691,7 mil. USD) a zaznamenal tak pokles zisku už tretí mesiac za sebou. Na konci marca reťazec oznámil reštrukturalizačný program, v jeho rámci plánuje znížiť počet zamestnancov až o 4390 osôb a uzavrieť stratové aktivity, teda všetky dcérske spoločnosti s výnimkou Írska, uviedla agentúra Reuters.

SkryťVypnúť reklamu

Fortune: Druhé najväčšie príjmy mal vlani Wal-Mart Stores

NEW YORK - Na prvé miesto v rebríčku najvýznamnejších firiem Global 5000, zostavenom časopisom Fortune podľa výšky ich príjmov za uplynulý rok, sa dostala spoločnosť Exxon Mobil. General Motors, ktorý si v predchádzajúcich štyroch rokoch udržiaval prvú pozíciu, sa vlani prepadol až na tretie miesto. Druhé miesto za Exxonom získala spoločnosť Wal-Mart Stores.

Zisk reťazca Safeway vzrástol za druhý štvrťrok o 16 percent

PLEASANTON - Tretí najväčší americký potravinársky reťazec, Safeway Inc., vykázal za druhý štvrťrok zisk bez započítania jednorazových položiek o 16 percent. Tržby reťazca sa takisto zvýšili. Čistý zisk spoločnosti za štvrťrok končiaci 16. júnom predstavoval 325,1 milióna USD, tržby spoločnosti za sledované obdobie stúpli na 7,99 mld. USD z predchádzajúcich 7,42 mld. USD za rovnaké období minulého roku. Tržby v obchodoch otvorených aspoň jeden rok, ktoré sú kľúčových meradlom výkonnosti maloobchodu, sa za štvrťrok zvýšili o 1,7 percenta, napísala agentúra Reuters.

SkryťVypnúť reklamu

Billa predala svoje obchody v Poľsku francúzskej Auchan

VIEDEŇ - Najväčšia rakúska maloobchodná sieť Billa, ktorá je dcérskou spoločnosťou nemeckej Rewe, končí svoje aktivity v Poľsku. Materský koncern totiž predal všetkých 14 filiálok Billy v Poľsku s ročným obratom okolo jednej miliardy rakúskych šilingov francúzskemu potravinárskemu reťzacu Auchan, informovala o tom rakúska tlač. V pozadí tohto rozhodutia stojí niekoľko rokov trvajúci konflikt medzi Rewe a polovičnými vlastníkmi Billa-Polen, ktorí ochromili expanziu. „Filiálky nám nechýbajú, máme v Poľsku dobre fungujúce obchody pod inými menami,“ povedal riaditeľ Rewe Hans Reischl.

Obrat Billy v Rakúsku a v zahraničných pobočkách v minulom roku predstavoval okolo desať miliárd nemeckých mariek, čo bolo o 6,7 percenta viac než v roku 1999. V Rakúsku sa počet filiálok zvýšil o 35, na 1672 obchodov. Ďalších 206 obchodov mala Billa v Taliansku, Poľsku, Českej republika, Maďarsku, Slovensku, Chorvátsku, Rumunsku, Bulharsku a na Ukrajine. Ich počet sa medziročne zvýšil o 39 a ich obrat v roku 2000 vzrástol o 23 percent na 1,6 miliardy mariek.

SkryťVypnúť reklamu

(čtk, tasr, r)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 179
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 5 061
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 977
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 671
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 3 693
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 935
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 737
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 472
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu