Akciové ponuky obchodov aj na internete

Veľké obchodné reťazce zvyknú lákať do svojich obchodných priestorov akciovými cenami. Je tomu napokon venovaná najrôznejšia forma reklamy - buď v médiách, alebo formou letákov v poštových schránkach. Snahou je informovať zákazníka o výhodných cenových

ponukách. Ďalšou alternatívou aktuálnych informácií je aj internet. Zatiaľ nie je absolútne bežné, že by veľké hypermarkety informovali o svojich najvýhodnejších ponukách na svojich stránkach. Výnimkou je košický hypermarket Tesco, ktorý ponúka okrem informácii o tom, kde sa obchodný dom nachádza, ako sa dá k nemu dostať či informácie o možnostiach nákupu na splátky aj aktuálny ak-ciový leták. Zákazník si teda môže aj prostredníctvom internetu zistiť aktuálne ceny. Hoci ide o len o stránku hypermarketu v Košiciach, môžu ju využiť na-kupujúci v Tescu aj v ostatných mestách, kde sa hypermarkety, resp. obchodné domy tohto reťazca nachádzajú. Letáky zvyčajne totiž platia aj pre ne a je to na nich vždy označené.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ďalším subjektom, ktorý vy-užíva túto možnosť je Metro Cash & Carry. Na jeho stránke je tiež možné listovať v akciových ponukových listoch.

Odlišnú formu majú špecializované internetovské stránky - www.konzum.sk, www.zlacnene. sk, www.akciapark.sk a www. kamnanakup.sk. Ich spoločným znakom je priniesť návštevníkom čo najširšiu ponuku akciových cien najrôznejšieho druhu tovaru z najrôznejších obchodných jednotiek.

Internetovská stránka konzum. sk je v prevádzke od 15. januára tohto roku. Ako nám potvrdil jej prevádzkovateľ Ing. Miloslav Bahna, na stránke sa od jej spustenia nachádzajú akciové ponuky, letákové akcie obchodných centier. Ponuky uverejňujú na základe dohody s jednotlivým obchodnými reťazcami. Hneď na úvodnej stránke sa nachádza výber najzaujímavejších ponúk. Pre podrobnejší prehľad je možné zvoliť si kritériá podľa druhu tovaru alebo aj podľa druhu obchodu, prípadne vybrať z akcie individuálne zvolený tovar. Okrem toho sa na stránke nachádza aj diskusné fórum, kde nakupujúci pridávajú svoje skúsenosti z nakupovania v jednotlivých obchodných centrách. Takisto tu možno nájsť adresy a otváracie doby niektorých obchodov.

SkryťVypnúť reklamu

„Stránku aktualizujeme priebežne, nová akciová ponuka sa zverejňuje v zásade deň pred začiatkom jej platnosti,“ vysvetlil nám Ing. Bahna. „Neaktuálne ponuky sa automaticky vyraďujú. Priebežne sa tiež snažíme rozširovať počet spolupracujúcich obchodných sietí a v budúcnosti chceme uverejňovať aj články o obchodných centrách, nakupovaní a informácie od Slovenskej obchodnej inšpekcie.“

Zaujímavou možnosťou je aj informavanie prostredníctvom mailu. Jednak môžu prísť mailom aktuálne ponuky a v prípravnej fáze je možnosť automatického zasielania avíza pre nakupujúcich hľadajúcich tovar, ktorý momentálne nemá žiaden obchod v akcii. Avízo k zákazníkovi príde, keď sa hľadaný tovar v niektorej ponuke objaví.“

Aj pri stránke www.akciapark. sk je tiež hlavný zámer poskytovať informácie o akciách, zľavách, resp. o výhodných cenách v on- line obchodoch i v tradičných kamenných obchodoch. V ponuke sú aj zaujímavé ceny služieb.

SkryťVypnúť reklamu

„Zadanie akciových cien je pre predajcov zdarma, rovnako ako aj registrácia,“ informoval nás Pavol Fabry, prevádzkovateľ stránky. „Počet akcií nie je obmedzený, ide len o to, aby boli dodržané všeobecné platné mravy. Výhodné ceny budú môcť zadávať aj súkromné osoby. Začlenenie do stránok bude pritom také, že obchody a firmy budú mať samozrejme výhodu. Zatiaľ je na stránke iba kniha prianí a sťažností, ale plánujeme ešte slušné diskusné fórum a rôzne akcie a súťaže pre návštevníkov stránok. V pláne je tiež prepracovanie zasielania nových akcií e-mailom a doplnenie ďalších sekcií v našom zozname URL-stranok.“

Stránky na webe sú od 7. júla. 2001. „Aktualizujú sa v podstate samy denne po zadaní nových akcií. Ponuky sa zverejňujú iba aktívnym zapojením obchodných miest. Nemáme v pláne zadávanie akcií administrátorom. Vedie nás k tomu jeden dobrý dôvod. Za akciovú cenu si zodpovedá sám predajca, ak akcia končí, resp. menia sa podmienky, on to môže ovplyvniť okamžite. Naša odozva by bola ďaleko viac neaktuálna,“ vysvetlil Fabry

SkryťVypnúť reklamu

Na internete je aj stránka www.zlacnene.sk. Zatiaľ v nej akciové ponuky príliš nefigurujú, v najbližšom čase sa situácia pravdepodobne zmení. Mnohé odkazy ešte nefungujú, navyše textová časť má slovenčinárske medzery. Aj tu sa bude dať vybrať si akciové ceny podľa mesta, druhu tovaru či druhu obchodu. Ako nám povedal Martin Pošta, server zlacnene.sk vznikol na základe pozitívneho ohlasu na obdobný projekt, ktorý už nejaký čas funguje v Českej republike. Išpiráciou boli stránky www.AkcniCeny.cz spus-tené na jeseň minulého roku. Do konca roku 2000 prebiehala skúšobná prevádzka a od januára funguje naplno. „Vzhľadom na to, že za serverom nestojí žiadna veľ-ká spoločnosť, boli náklady na rozbeh skôr skromnejšie. V Českej republike spolupracujeme so siedmimi reťazcami - Tesco, Hypernova, Carrefour, ElektroCity, Julius Meinl, Asko nábytek a levne Knihy. S ďalším v súčasnosti rokujeme. Zlacnene.sk je na Slovensku ešte veľmi mladým projektom, ale našou snahou je rozšíriť obsahovú časť stránok a tiež nadviazať spoluprácu s ďalšími významnými obchodníkmi na Slovensku. Zatiaľ sa na stránkach nachádza ponuka spoločnosti Tesco Stores a Lacne Knihy KMa. Na konci augusta by sa mala objaviť aj ponuka Carrefouru.

SkryťVypnúť reklamu

Spolupráca so zúčastnenými spoločnosťami sa realizuje na základe riadne uzatvorených zmlúv. Štruktúru zákazníkov vyhodnocujeme na základe analýzy zaregistrovaných užívateľov, ktorí vyplnili svoju profiláciu. Potvrdil sa náš predpoklad, že server budú využívať predovšetkým ľudia plánujúci veľký nákup pre celú rodinu - veľ-ká väčšina registrovaných užívateľov má rodinu s minimálne jedným dieťaťom. Profilácia registrovaných užívateľov poskytuje ďalšie sociodemografické informácie. Sledujeme tiež, ktorá kategória tovaru sa vyberá najčastejšie, ktoré kľúčové slová sa pre vyhľadania využívajú najčastejšie. Veľkým prekvapením bola pre náš značná vyrovnanosť všetkých kategórií. Prepokladali sme výrazne vyššiu preferenciu kategórie s vyššou obstarávacou cenou, napríklad domáce spotrebiče. Ukazuje sa však, že stránky sa využívajú aj pri rozhodovaní o nákupe potravín“ dodal Martin Pošta, PR manažér Sdružení AkcniCeny.cz.

SkryťVypnúť reklamu

Štvrtým serverom informujúcich o cenách vo veľkých obchodných sieťach je www.kamnanakup. sk. Jeho hlavným zámerom je pre potenciálnych návštevníkov porovnať ceny tovarov medzi hypermarketmi a tým mu uľahčiť rozhodnutie, kam má ísť na nákup. V súčasnej dobe sa na stránke nachádzajú porovnania spoločností Carrefour, Terno Jednota, Tesco, Billa, Rema 1000. „Momentálne prebiehajú rokovania s Delvitou o dodávaní cien a takisto sa snažíme dohodnúť aj s najsilnejšími sieťami drogérií,“ poskytol nám informácie Dušan Schiffel. „Máme totiž pripravenú ďalšiu kategóriu Drogéria, v ktorej by sa mali nachádzať pracie prášky, aviváže, čistiace prostriedky, vlasová a telová kozmetika, hygienické vložky, detské plienky a toaletný papier. Okrem informácií o jednotlivých obchodoch sa nachádzajú na serveri články venované nákupom. V štádiu rozpracovania máme fórum, v ktorom sa bude dať reagovať na jednotlivé články. Pokiaľ návštevnosť servera ešte viac stúpne, chceli by sme sa dohodnuť s hypermarketmi na možnosti objednania a nákupu tovaru cez internet. Budúcnosť však ukáže, či by mali návštevníci týchto stránok o službu tohto charakteru záujem.“ Server fungeje od mája tohto roku, ceny sa aktualizujú každé dva týždne paralelne s akciami supermarketov a hypermarketov.

SkryťVypnúť reklamu

(sbr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 200
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 4 868
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 750
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 671
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 3 940
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 915
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 724
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 456
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu