* Kde sa predajňa nachádza a čo v nej zákazníci nájdu?
„Naša šiesta predajňa na Slovensku vznikne v košickom obchodnom centre Cassovia. Na ploche 1900 m2 nájde zákazník pomerne širokú škálu spotrebnej elektroniky - od tej najjednoduchšej po najnovšie typy. Táto predajňa sa od ostatných líši zvláštnym usporiadaním, ktoré zaisťuje zákazníkovi väčšiu prehľadnosť vystaveného tovaru a lepšiu orientáciu na ploche. Pri vstupe vám nezahradia cestu pokladne, ale farebne odlíšené podlahové krytiny vás zavedú k sortimentu, ktorý vás najviac zaujíma. Predajňa bude mať taktiež jednotné výdajné miesto.“
* Čo nás v obchode môže zaujať?
„V predajni máme niekoľko pracovísk, kde predavači a technici, ktorých tu bude 47, pomôžu zákazníkom pri výbere spotrebiča. Je totiž známe, že väčšina ľudí, ktorí majú skutočný záujem o nákup, vlastne presne nevie, aký tovar potrebuje. Predavači sa budú snažiť nevtieravým rozhovorom zistiť, čo od prístroja zákazník potrebuje, a potom niektorý tovar odporučí, aby mu po všetkých stránkach vyhovoval. Nejde teda o presvedčovanie alebo dokonca vnucovanie. Nás len poteší, keď zákazník za čas príde a prezradí, že naše rady boli pre neho užitočné.“
* Hrajú tu popri cene a šírke sortimentu dôležitú rolu aj služby?
„Predajne sa dnes rozlišujú práve úrovňou služieb. Preto dbáme o to, aby personál bol na vysokej úrovni v prístupe k zákazníkovi a perfektne sa orientoval v tovaro-znalectve. Naším cieľom je, aby boli služby nadštandardné. V re-giónoch, kde máme predajne, zaisťujeme dovoz zakúpeného tovaru do domu zdarma. Každý spotrebič je pred dodávkou prekontrolovaný. U zákazníka sa vykoná odborná inštalácia, nasleduje predvedenie a vysvetlenie základných funkcií. Pokiaľ dôjde k poruche televízora zakúpeného v sieti DATART, zaistíme jeho odvoz do servisu a počas lehoty opravy zákazníkovi zapožičiame iný spotrebič. Päť dní v týždni od 8. do 18. hodiny zaisťujeme bezplatnú Help line 0800/10 80 80, na ktorej sú zákazníkovi zodpovedané otázky týkajúce sa ponúkaných služieb, sortimentu či technických problémov. Každý mesiac vydávame aktuálny ‘Katalóg vychytávok‘ s tematickou radou k určitému druhu tovaru.“
* Ponúkate splátkový predaj?
„Lacný úver DATART spočíva v zaplatení desatiny ceny tovaru na mieste a výrobok je okamžite zákazníkov. Potom nasleduje splácanie zvyšku počas desiatich me-siacov po jednej desatine skutočnej ceny výrobku. Naše predajne v súčasnej dobe akceptujú šesť druhov platobných kariet renomovaných peňažných spoločností. Vybraný tovar posielame i na dobierku. Pokiaľ nie je výrobok k dispozícii v jednej predajni, zaistíme jeho dovoz z iného skladu.“
* Ako ste už v úvode uviedli, košická predajňa je v SR v poradí šiesta. Zrejme nie posledná…
„Vďaka vstupu britskej spoločnosti Kingfisher plc do Datartu v roku 2000, ktorá má v 17 krajinách sveta takmer 3000 obchodov a zamestnáva takmer 94 000 pracovníkov, sme začali využívať jej bohaté skúsenosti vo vedení obchodu a mohli taktiež zvýšiť investície do rozširovania siete nových predajní. Na Slovensku by sme do konca roku radi otvorili ešte jednu predajňu a v susednej ČR, kde je v momentálne už 12 predajní, potom do konca roku hodláme otvoriť ešte štyri predajne.“ (r)