Pred euroreferendom rastie počet euroskeptikov

BRATISLAVA 5. augusta (SITA) - Menej ako 50 dní pred lotyšským referendom o vstupe do Európskej únie (EÚ) prieskumy verejnej mienky ukazujú prudký pokles podpory členstvu, hoci stúpenci vstupu si stále ...

BRATISLAVA 5. augusta (SITA) - Menej ako 50 dní pred lotyšským referendom o vstupe do Európskej únie (EÚ) prieskumy verejnej mienky ukazujú prudký pokles podpory členstvu, hoci stúpenci vstupu si stále udržujú pohodlnú väčšinu o viac ako 15 percent. Podľa júlového prieskumu lotyšskej agentúry Fakti by 49,6 percenta občanov hlasovalo za členstvo a 34,4 percenta by sa vyslovilo proti. Údaje z júnového prieskumu oproti tomu ukázali 57,1-percentnú podporu a so vstupom nesúhlasilo 24,5 percenta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Tento pokles podpory ukazuje, aká nestabilná je verejná mienka, pokiaľ ide o európsku integráciu," tvrdí Ieva Stareová, hovorkyňa manažérskej skupiny vládnej pro-referendovej kampane.

SkryťVypnúť reklamu

Vláda utrpela stratu podpory najmä v dôsledku škrtov vo financovaní zdravotníckych projektov, keď argumentovala, že vstup do EÚ a NATO sú väčšími prioritami, dodala Stareová.

Odborníci však tvrdia, že Lotyši sú teraz viac informovaní. "Mnohí si uvedomili, že už veľmi skoro budú musieť prísť k urnám a rozhodnúť," povedala minulý týždeň novinárom politická analytička Nellija Locmeleová. Výsledkom je, že občania sú teraz viac naklonení diskutovať o európskych otázkach so svojimi priateľmi a príbuznými. Argumenty tábora odporcov, že členstvo v únii bude znamenať nárast cien, sa zdajú osobnejšie a preto silnejšie, dodala.

Janis Silsová, líderka euroskeptikov o ďalších možných dôvodoch povedala. "Ľudia sa menej obávajú povedať, čo si naozaj myslia, no zároveň už majú plné zuby jednostrannej proeurópskej kampane zo strany vlády," uviedla.

SkryťVypnúť reklamu

Vláda chce eurokampaň vystupňovať v auguste a septembri, keď bude na spoty a špeciálne programy v masmédiách vynaložených viac peňazí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 200
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 4 868
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 750
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 671
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 3 940
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 915
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 724
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 456
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu