BRATISLAVA – Podľa nového zákona o reklame majú ľudia možnosť brániť sa pred neželateľnými reklamnými letákmi v poštových schránkach.
Zákon totiž zakazuje adresné šírenie reklamy, ak adresát doručenie vopred odmietne. Stačí, ak označíte svoju schránku štítkom Nevhadzujte reklamy. Ak vaše želanie roznášač reklamy ignoruje, môžete sa obrátiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu. Tá môže udeliť pokutu až do výšky dvoch miliónov korún.
Na Slovensku skončia ročne v odpadkoch desaťtisíce ton papiera z reklám vhodených do schránok. Jedny regionálne reklamno-spravodajské noviny majú náklad asi 790-tisíc kusov, priemerná hmotnosť je 18 gramov. Ak ide o týždenník, skončí v koši za týždeň asi 14 222 kilogramov papiera.
Podľa údajov Spoločnosti priateľov Zeme sa len na jedny reklamné noviny ročne vyrúbe 7,3944 hektára lesa.
Reklama do schránky je jednou z najneúčinnejších reklám. Ľudia ju väčšinou vyhadzujú bez prečítania do koša alebo ju používajú na iné účely – pri čistení zeleniny alebo na balenie. V čase dovoleniek je takáto reklama aj nebezpečná. Schránka plná letákov môže prilákať zlodejov.
(haj)