Kupujte to naše, volá vláda, držiac projekt v zásuvke

BRATISLAVA – Sme väčší patrioti, než si myslíme. V porovnaní s inými krajinami východnej Európy kupujeme dostatok domácich výrobkov. Vláda chcela našu spotrebiteľskú uvedomelosť ešte posilniť a minulý rok odsúhlasila dva milióny na projekt „Kupujt

BRATISLAVA – Sme väčší patrioti, než si myslíme. V porovnaní s inými krajinami východnej Európy kupujeme dostatok domácich výrobkov. Vláda chcela našu spotrebiteľskú uvedomelosť ešte posilniť a minulý rok odsúhlasila dva milióny na projekt „Kupujte výrobky vyrobené na Slovensku“. Ten však dodnes leží v zásuvke.

„Kampaň je hotová, ale zdržali ju niektoré okolnosti, napríklad výmena na poste vedúceho úradu,“ hovorí Michal Maťaš z ministerstva hospodárstva. Zdržanie však podľa neho spôsobil aj nový informačný zákon. Projekt treba rozdeliť na dve časti, keď jedna bude verejná a druhá, so súťažnými podkladmi pre záujemcov, zostane utajená až do jej prerokovania vládou. „Potom zverejníme podmienky súťaže vo vestníku o verejnom obstarávaní. Verím, že to bude do marca,“ povedal Maťaš.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Kampaň bude zastrešovať reklamná agentúra určená vo výberovom konaní. Na jej konto pôjde 15 percent prostriedkov, ktoré dajú výrobcovia na kúpu symbolov, ktorými sa budú označovať domáce výrobky. Zvyšok sumy pôjde na plošné marketingové aktivity.

Ľudia si možno aj vďaka tomu uvedomia, že domácimi výrobkami nie sú len tradičné slovenské značky. Je to napríklad i kokakola vyrobená na Slovensku a plno ďalších výrobkov, ktoré spotrebúvajú naše suroviny a polotovary a prispievajú k zamestnanosti našich ľudí.

Upozorňovať na domáce produkty sa snažia aj také aktivity, ako je napríklad ocenenie Slovak Gold alebo národná cena za kvalitu. Bežný spotrebiteľ sa s tým však v praxi málo stretáva, lebo iba máloktoré supermarkety zvýrazňujú v záplave sortimentu takéto výrobky osobitnou visačkou.

SkryťVypnúť reklamu

TÁŇA RUNDESOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 298
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 990
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 260
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 660
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 175
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 960
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 625
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 339
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu