Bratislava 27. augusta (TASR) - Na zvýšenie zahraničnej informovanosti o Slovensku ako budúcom členovi Európskej únie realizovalo Ministerstvo zahraničných vecí SR prostredníctvom zastupiteľských úradov projekty v sume 9,5 milióna korún. Uvádza sa to v správe o priebežnom vyhodnotení programu externej integračnej komunikačnej stratégie, ktorú má od roku 2001 na starosti rezort diplomacie. Materiál dnes na zasadaní schválila vláda.
Ťažisko stratégie sa pritom v uplynulom polroku presunulo najmä do politicko-ekonomických prezentácií krajiny v zahraničí, zabezpečenia účasti na spoločných prezentáciách kandidátskych štátov a práce so zahraničnými novinármi. Zároveň sa realizovali verejné súťaže na výber profesionálnych agentúr, ktoré majú v nasledujúcom období realizovať ďalšie projekty propagácie Slovenska v krajinách EÚ.
MZV SR vybralo na propagáciu SR pre oblasť Švédska, Dánska, Fínska, Veľkej Británie a Írska agentúru B+Advertising s.r.o., ktorej aktivity si vyžiadajú 7 miliónov Sk. Vzhľadom na nedostatočnú úroveň predkladaných projektov však nebolo možné uzatvoriť ďalšie dve verejné súťaže na propagáciu v ostatných členských krajinách EÚ. Podľa ministerstva by mali byť ďalšie dve agentúry vybrané až koncom tohto roku, čerpanie finančných prostriedkov v sume 14 miliónov korún je preto potrebné posunúť do 30. júna 2004 s tým, že projekty prezentácie budú orientované na oslavy budúcoročného májového vstupu krajiny do EÚ.
Na komunikačnú integračnú stratégiu vláda v roku 2001 schválila 40 miliónov Sk.