komercionalizácii.
Atmosféra v niektorých obchodoch včera pripomínala až vianočné nákupy. „Nielen mládež, ale aj staršie generácie si to už osvojujú, zháňajú drobné pozornosti. Z roka na rok viac. Rozhodne sa najviac kupujú sladkosti a potom aj fľaštičky a liehoviny. Ľudia si chcú urobiť pekný večer,“ povedal včera J. Pajer z obchodného domu Tesco Bratislava. V žiadnom prípade však nepripúšťa, že by sa tento sviatok stal viac komerčnou ako duchovnou udalosťou. „Ľudia si chcú symbolicky pripomenúť, že sa majú radi, chcú si prejaviť, v čom sú hodnoty.“
Podľa Miroslava Suchánka, šéfa považskobystrickej Jednoty, ktorá vlastní prvý slovenský hypermarket, sa valentínsky deň viditeľne ujal vlani.
V zákazníckych taškách miznú všakovaké sladké drobnosti a srdiečka v najrôznejších podobách. Či ide v tento deň viac na odbyt aj iný tovar – v niektorých štátoch sa vraj mimoriadne kupuje napríklad bielizeň – si nevšimol. Hlavne však do toho vstupujú deti, priznal. „Isté je, že sa to už pomaly zaužívalo a medzi ľudí sa to prenáša aj z médií,“ uzavrel Suchánek.
Valentínska tradícia siaha do 4. storočia. So symbolickými pozdravmi a odkazmi sa začala spájať približne v 16. storočí. Ujalo sa to najprv v Británii, potom v Amerike a odtiaľ sa zvyk v pozmenenej podobe vrátil do Európy. (ru)