
Americký režisér Peter Jackson, autor trilógie Pán prsteňov, niekoľko rokov sníval o tom, že nakrúti remake King Konga. Jeho plán zatiaľ vždy stroskotal, nepodarilo sa mu získať producenta. Štúdiá Universal však teraz prejavili záujem. A dokonca nevídaný. Za remake sú Jacksonovi ochotní zaplatiť 20 miliónov dolárov. Časť vedenia spoločnosti však neskrýva obavy. Vrátia sa im peniaze? Ťažko povedať, ide o prvý pokus. Bývalo zvykom, že režiséri hollywoodskych superprodukcií dostávali o osem až desať miliónov menej. Keď Peter Jackson ponuku prijme, zverí zrejme hlavnú ženskú úlohu (do ktorej sa opica zaľúbi) Naomi Wattsovej (na malej snímke), známej z Lynchovho Mullholland Drive. Jackson by sa mal v novembri pustiť do scenára a na budúce leto aj do nakrúcania – na jeho rodnom Novom Zélande.

John Cusack sa tentoraz dostáva do kín nielen ako herec, ale aj ako producent. Vo filme Max sa tvorcovia odvážili ukázať Hitlera ako umelca a umenie ako nástroj moci a propagandy. „Hitler bol skrachovancom aj ako maliar, aj ako človek. Ale pochopil, že zo spojenia umenia s politikou vzniká moc.“ Cusack si vo filme zahral židovského galeristu Maxa, ktorý po prvej svetovej vojne stretáva Hitlera - vtedy ešte ambiciózneho začínajúceho maliara. „Keď hráte postavu, proti ktorej stojí Hitler, akoby vám chýbal záchytný bod. Dlho som bol nesvoj, pri nakrúcaní som si nevedel nájsť miesto. Ale nebolo to na škodu. Sám film vás totiž dostane presne do takej istej situácie. Vnímate Hitlera ako zosobnenie absolútneho zla, a pritom viete, že je to ľudská bytosť,“ hovorí John. Problémy mu robila aj nová pozícia: „Byť pri filme ako herec i producent znamená spájať nebo so zemou. Nevadí. Film bol pre mňa výzvou.“

V piatok mala v Prahe operná speváčka Magdaléna Kožená posledný „domáci“ koncert v tomto roku. Zaspievala menej známe árie od francúzskych autorov. Skladby sú aj na jej najnovšom albume. Mezzosopranistka spieva po francúzsky nielen preto, že jej manželom je francúzsky spevák Vincent le Texier. „Francúzska hudba vyslovene sedí môjmu hlasu,“ vysvetľuje Kožená. „Francúzština je síce ťažká, hlavne na spievanie, nosové vokály sa ťažko prenášajú do hlasovej techniky, dá sa v nej však veľa tvoriť, kresliť a vytvárať farby.“ Jednou zo skladieb na novom albume je aj ária z Bizetovej Carmen. Tuší, že raz príde ponuka, aby zaspievala celú operu: „Je to banálnym snom každej mezzosopranistky. Aj mňa to možno raz stretne. Už by som snáď začala o takýchto ponukách uvažovať.“ Oveľa radšej by si však zaspievala Massenetovu Popolušku.

Adriana Sklenaříková je obľúbeným hosťom v zábavných reláciách francúzskych televízií. Najmä vďaka tomu, že žije s francúzskym futbalistom, majstrom sveta Christianom Karambeauom. Okrem toho dokáže prekvapiť svojimi výrokmi. V jednej relácii kedysi spomínala, ako si v šestnástich kupovala prvé plavky a ako si musela farbiť obočie zápalkami, lebo na Slovensku vtedy make up prakticky neexistoval. Minulý týždeň sa pripojila k diskusii o hudobných érach. Francúzi zo šoubiznisu spomínali na hity šesťdesiatych, sedemdesiatych a osemdesiatych rokov. Adriana sa ospravedlnila, že k debate nemôže prispieť. „Z osemdesiatych rokov si nepamätám nič, lebo rádio ani gramofón sme nemali.“

Na jednej prednáške v britskom Oxforde raz rockový spevák Jon Bon Jovi prezradil tajomstvo svojho úspechu. Vďačí zaň skĺbeniu zanietenosti a vytrvalosti. Študentom poradil, aby navždy zostali pokornými: „Celé roky som hrával v kapelách po baroch, učil som sa pochopiť svoju silu. To bola moja univerzita.“ Jon má už vyše štyridsať, ale vraj aj kopu plánov. Už ako malého chlapca ho rodičia pobádali, aby sníval. A tak si vysníval kapelu a neskôr aj niekoľko filmových úloh. Pred niekoľkými dňami sa mu splnil ďalší sen. Stal sa spolumajiteľom klubu amerického futbalu Philadelhia Soul. „Som futbalovým fanatikom. Futbal zbožňujem. Je to jediný šport, ktorý dokážem naplno prežívať,“ zveril sa Jon tesne po kúpe.

Alanis Morissettová zanechala po svojom vystúpení v Peru trochu rozpačitý dojem. Keď sa jej koncert skončil, rozlúčila sa slovami: „Ďakujem, Brazília!“ Štrnásťtisíc fanúšikov, ktorí sa na kanadskú speváčku prišli do peruánskej metropoly pozrieť, zostalo šokovaných. Podobne reagovali aj miestne médiá. Len niekoľko denníkov písalo o faux pas v zmierlivejšom tóne, napríklad denník Ojo: „Bolo to magické predstavenie, videli sme ozajstnú rockovú hviezdu. Alanis sme už odpustili. Napokon, zatiaľ sa jej ešte nič podobné nestalo. Za všetko zrejme môžu emócie, ktoré u nás na koncerte prežívala.“ Možné je aj to, že Morissettová už bola na konci vystúpenia myšlienkami inde. Dnes hrá totiž práve v Brazílii.