Spoločnosť GfK Slovakia uskutočnila v priebehu júla 2003 vôbec prvý komplexný reprezentatívny prieskum na Slovensku zameraný na vnímanie značiek. Jeho výsledkom je zistenie, ktoré značky považujú Slováci za najlepšie. Tento rok sa hodnotilo vnímanie značiek pôsobiacich na Slovensku v 58 kategóriách. To, ako sa jednotlivým značkám na Slovensku bude dariť naďalej, plánuje spoločnosť GfK Slovakia dokumentovať podobným prieskumom každoročne.
Metodika dopytovania
Prieskum sa realizoval na reprezentatívnej vzorke 1 000 respondentov vo veku 15 - 79 rokov štandardnou metódou kvótneho výberu v rámci celej SR s kvótnymi znakmi kraj, veľkosť sídla, pohlavie, vek a vzdelanie. Prieskum bol založený na osobných rozhovoroch s vybranými ľuďmi z populácie SR, pri ktorých bola presne dodržaná metodika vzťahujúca sa na tento typ prieskumu. Prieskum celkovo hodnotil značky produktov, služieb alebo spoločností. Výber kategórií pritom pokrýva širokú škálu oblastí od finančného trhu, médií, techniky a spotrebnej elektroniky až po potraviny.
Zo zoznamu kategórií prieskumu vyberáme:
Financie
- platobné karty
Médiá
- www domény
Čierna technika
- televízory
- videorekordéry
- fotoaparáty
- videokamery
IT a telekomunikácie
- mobilní operátori
- predplatené karty do mobilných telefónov
- značky mobilných telefónov
- osobné počítače
- poskytovatelia internetu
Medzi troch najlepších poskytovateľ internetu na Slovensku patria:
1. Slovenské
telekomunikácie (22,9%)
2. NEXTRA (4,7%)
3. EuroTel (2,1%)
Tri najlepšie značky mobilných telefónov podľa vekových kategórií
1. Nokia (56,6%)
2. Siemens (12,2%)
3. Motorola (5,1%)