Jeho znenie dnes schválila vláda SR, pričom na potvrdenie legislatívnej normy sa vyžaduje súhlas NR SR.
Súčasná právna úprava je vzhľadom na špecifickú povahu práce a podmienky jej výkonu u zamestnancov v doprave neúplná a rovnako aj nekompatibilná s právom Európskej únie (EÚ).
Podľa zákona nebude môcť celkový čas vedenia motorového vozidla presiahnuť u vodičov 90 hodín v období dvoch po sebe nasledujúcich týždňov. Po uplynutí 4,5 hodiny šoférovania bude musieť vodič vykonať bezpečnostnú prestávku v trvaní najmenej 45 minút, ak nezačína nepretržitý denný odpočinok alebo nepretržitý odpočinok v týždni. Bezpečnostnú prestávku možno rozdeliť na niekoľko častí v trvaní najmenej 15 minút. V prípade nedodržania týchto ustanovení hrozí vodičovi pokuta do 10 000 Sk.
Na dodržiavanie času budú dohliadať záznamové zariadenia namontované do vozidiel. Za priestupky dotýkajúce sa možných zásahov do týchto zariadení bude možné uložiť pokutu do 20 000 Sk a zákaz činnosti do 6 mesiacov.
Pracovný čas zamestnancov v mestskej hromadnej doprave a vodičov autobusu v prímestskej doprave, kde dĺžka autobusovej linky nepresahuje 50 kilometrov nesmie presiahnuť v priebehu týždňa 60 hodín. Celkový čas vedenia vozidla nesmie prekročiť 48 hodín v priebehu týždňa. Zamestnávateľ je povinný rozvrhnúť pracovný čas tak, aby vodič mal medzi koncom jednej pracovnej zmeny a začiatkom druhej pracovnej zmeny odpočinok v trvaní najmenej 11 po sebe nasledujúcich hodín v priebehu 24 hodín.
Zamestnávateľ osôb pracujúcich na dráhe je okrem iného povinný rozvrhnúť pracovný čas zamestnancovi tak, aby dĺžka pracovnej zmeny bola najviac 15 hodín. Ak bola na konci zmeny vykonaná režijná cesta, môže zamestnávateľ dĺžku zmeny predĺžiť o čas režijnej cesty. Zamestnávateľ je povinný rozvrhnúť pracovný čas zamestnanca na dráhe tak, aby v priebehu týždňa nepresiahol 60 hodín.
U zamestnancov posádky lietadla je zamestnávateľ povinný rozvrhnúť čas letu člena posádky, a to aj vtedy, keď pracuje pre viacerých zamestnávateľov tak, aby celkový čas letu nepresiahol okrem iného 900 hodín počas kalendárneho roka.
Vládou schválený návrh zákona sa okrem spomenutých kategórii osôb vzťahuje aj na zamestnancov vo vodnej doprave - vnútrozemskej plavbe. Ak tento zákon neustanovuje inak, vzťahuje sa na pracovnoprávne vzťahy zamestnancov v doprave Zákonník práce.
Realizácia predloženého návrhu zákona bude mať dopad na štátny rozpočet v roku 2004 v súvislosti s personálnym a technickým zabezpečením kontrol vodičov motorových vozidiel na pozemných komunikáciách. Ministerstvo financií SR súhlasilo v tejto súvislosti so zvýšením výdavkov zo štátneho rozpočtu na uvedené účely.