Nákupy s deťmi alebo nášľapné míny pri pokladniach

„Mamííí, ja chcem kinderkóó,“ ozýva sa mi spod nôh. „A ja tiež!“ šemotí mi čosi pri pupku. Poznáte to - ešte len vojdete do obchodu a už sa očí detí roz- žiaria lačnými chúťkami po sladkostiach. Hoci boli naučené zásade „jedenkrát a dosť!“, starí rodičia

ich ju rýchlo odnaučili. „Veď sú to naše vnúčence, musíme ich rozmaznávať!“

„A čím inak, ako sladkosťami,“ dodala som za nich.

A tak dnešné nákupy sú vždy bojom, kto z koho. Ak môžem, deti nechávam v detskom kútiku. Nie každý hyperkmarket ich však má k dispozícii. A do nie každého aj chcú ísť.

Ak aj v pokoji nakúpime, a dohodneme sa na prijateľ- nom počte cukríkov, keksíkov a džúsikov, náš pokoj vždy naruší nášľapná mína pri pokladni: regál plný cukríkov, žuvačiek a lízatiek. „Aj toto ešte chcééém,“ ozve sa unissonno. A znovu vysvetľovanie, že cukríky nie sú jedlo a nemôžu sa teda jesť ako chlebík, že keksík nám stačí jeden za deň, a aj to je niekedy dosť, a že napokon, aj tak si zle umývajú zuby a kým sa to dobre nenaučia, nebudú toľko hodovať. Stratégovia v hyper a supermarketoch, ktorí vymýšľajú „nášľapné míny“ dobre vedia, ako na deti pôsobia. Aj preto môžu za lukratívne miesta pri pokladniach vypýtať od predajcov vysoké príplatky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V sieti obchodných domov sa však prekvapivo našiel príklad, ktorý rodičov chápe a nesnaží sa na nich za každú cenu zarobiť. „Milí rodičia - táto pokladňa bez sladkostí je tu pre vás,“ znie nápis na niektorých pokladniach.

„Že sme si to my hlupáci nevšimli!“ kontrujeme s manželom, keď pri vedľajšej pokladni blokujeme nákup obohatený o žuvačky. Buďte si však istí, že nabudúce budeme služby tejto pokladne pravidelne využívať…

Soňa Rebrová

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 327
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 860
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 688
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 200
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 607
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 450
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 731
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 573
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu