Televízie začali Európanov pripravovať na euro

BRUSEL - Verejnoprávne a súkromné televízie 12 krajín eurozóny zaradili včera do vysielania prvý z piatich reklamných spotov zoznamujúcich občanov s okolnosťami príchodu eurových mincí a bankoviek od 1. januára budúceho roka. Niekoľkominútové úsmevné ...

BRUSEL - Verejnoprávne a súkromné televízie 12 krajín eurozóny zaradili včera do vysielania prvý z piatich reklamných spotov zoznamujúcich občanov s okolnosťami príchodu eurových mincí a bankoviek od 1. januára budúceho roka. Niekoľkominútové úsmevné zábery zo života obyčajných ľudí podfarbuje dynamická hudba, potom sa objavia bankovky a mince novej meny a zaznie pár slov o ich význame. Ďalšie reklamy budú zamerané na bezpečnostné znaky bankoviek a okolnosti prechodu z doterajších mien na euro.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kampaň pripravovala dva roky francúzska agentúra Publicis a bude rovnaká vo všetkých 12 krajinách. Od októbra na ňu nadviaže kampaň v dennej tlači a týždenníkoch, ktorá bude tiež centrálne koordinovaná. Do schránok bude doručených 200 miliónov brožúr, vysvetľujúcich čo prinesie táto zmena a ako sa správať. Jedným z hlavných cieľov kampane je, aby sa ľudia s bankovkami čím skôr zoznámili a dokázali rozpoznať ich bezpečnostné prvky.

SkryťVypnúť reklamu

Európska komisia uvoľnila na informačnú kampaň 32 miliónov eur, z toho jeden milión pre krajiny mimo eurozóny, predovšetkým v kandidátskych krajinách. Tvorcovia reklám sa priznali, že bolo veľmi ťažké vymyslieť také filmové spoty a reklamy, ktoré oslovia ľudí vo všetkých krajinách. „Vzťah k peniazom je veľmi odlišný na juhu a na severe, závisí od mentality ľudí, kultúry a náboženského cítenia,“ vysvetľuje Jan van der Veken, hovorca Publicis v Belgicku. Podľa posledného prieskumu Eurobarometra si 53 percent obyvateľov eurozóny myslí, že sú už teraz „dobre informovaní“ o príchode eura a 73 percent vie, že zmena nastane 1. januára 2002. Najväčšie starosti ľuďom ale nerobí samotný prechod, ale zdražovanie - obávajú sa, že ho obchodníci využijú na zaokrúhľovie cien smerom hore. Európska komisia už vyzvala úrady, aby spolupracovali s organizáciami spotrebiteľov a nahlas kritizovali všetky takého prípady. „Takýto obchodníci by mali mať strach, že u nich ľudia prestanú nakupovať,“ povedal minulý týždeň komisár pre financie Pedro Solbes. Vyzval štáty, aby už teraz začali uvádzať ceny v oboch menách, aby sa ľudia naučili prepočítavať na eurá a zapamätať si cenu, ktorú potom bude ťažšie zdvihnúť. EK zároveň vyzýva organizácie spotrebiteľov a maloobchodu, aby uzatvárali dohody o stabilite cien.

SkryťVypnúť reklamu

(čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 142
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 543
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 190
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 556
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 399
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 218
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 902
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 855
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu