Kruh súčasného umenia Profil, šéfredaktorka Jana Geržová
Takmer polovica čísla sa venuje 50. ročníku Bienale Benátky. „Francesco Bonami, nepoučený z omylov svojich predchodcov, doviedol ťahajúci sa konflikt medzi ambíciami kurátorov a očakávaniami divákov k hraničnému bodu. Z diktatúry diváka, ako avizoval podtitul bienále, sa stalo jeho reálne zotročenie. Hlavný kurátor so svojimi jedenástimi medzinárodnými kolegami pripravil menu, ktoré bolo len ťažko stráviteľné,“ píše s v úvode benátskeho bloku. Projekt bienále, ktorý vyvolával väčšie rozpaky než v minulosti, viedol redakciu k tomu, aby sa pokúsila pozrieť na jubilujúce podujatie prostredníctvom rozsiahlej ankety. Tú, samozrejme, dopĺňa spravodajská povinnosť: zoznam ocenených i zaujímavé údaje o tom, ako sa rozdelila celkovo vynaložená suma (v prepočte vyše 250 miliónov slovenských korún).
O výstave Future Cinema v Karlsruhe, ktorá sumarizovala v zábere posledných desiatich rokov rozmanité spôsoby vizuálnej reprezentácie médií (videa, filmu, počítačových inštalácií a projektov v sieti) založených na digitálnych technológiách, píše Katarína Rusnáková. Aj Cena Oskára Čepana je spracovaná komplexne a žánrovo pestro - spravodajsky, anketou s niektorými členmi poroty a rozhovorom s víťazom Mariom Chromým. Popri recenziách výstav i publikácií predstavuje Profil magisterské diplomové práce študentov VŠVU Martina Majzela a Ivony Žirkovej.
(ba)