Informačné centrum mladých v Prievidzi pripravilo projekt o EÚ

Prievidza 4. novembra (TASR) - Projekt zameraný na hľadanie efektívnych metód informovania mládeže o Európskej únii (EÚ) začalo v tomto týždni realizovať ...

Prievidza 4. novembra (TASR) - Projekt zameraný na hľadanie efektívnych metód informovania mládeže o Európskej únii (EÚ) začalo v tomto týždni realizovať Informačné centrum mladých (ICM) v Prievidzi.

Informoval o ňom na dnešnej tlačovej konferencii hovorca projektu Erik Kližan. Podľa neho cieľom projektu je zorganizovať v regióne hornej Nitry veľkú mediálnu, informačnú a osvetovú kampaň, zameranú na zvyšovanie vedomostí obyvateľov o všetkých aspektoch vstupu Slovenska do EÚ. ICM bude v prvom rade organizovať rôzne netradičné podujatia zamerané na metódy priameho i nepriameho styku s občanmi, besedy so študentmi na stredných i vysokých školách a rôzne aktivity v uliciach miest a obcí. Snaha bude aktívne zapojiť do projektu aj samosprávy a vytvoriť akúsi regionálnu komunikačnú stratégiu s cieľom pripraviť obyvateľstvo na vstup do EÚ.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Súčasťou projektu je aj literárna súťaž - Európa na dosah ruky, ktorá je určená pre mladých ľudí vo veku od 15 do 26 rokov. Úlohou súťažiach bude napísať esej na tému integrácie Slovenskej republiky do EÚ a z nej vyplývajúcich výhod či nevýhod. Organizátori očakávajú, že vo svojej práci napíšu vlastné, ale tiež kolektívne názory a predstavy o tejto problematike. Uzávierka súťaže je 15. decembra a výsledky zverejnia o mesiac neskôr.

Súťažné Literárne práce budú okrem iného slúžiť aj na vytvorenie si pohľadu na názory mladých ľudí na členstvo v EÚ. Doplní ju anonymná anketová kampaň na školách a medzi ostatným obyvateľstvom. Projekt by mal vyvrcholiť záverečnou konferenciou, kde budú prezentovať poznatky ako sú občania hornej Nitry oboznámení s problematikou európskeho integračného procesu. Tie ukážu rezervy, na ktoré sa bude treba zamerať v ďalšej informačnej kampani, konštatoval Kližan.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 730
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 5 217
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 048
  4. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 551
  5. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 461
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 889
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 652
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 315
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu