Londýn 23. septembra (TASR) - Prevažná väčšina rodičov v Británii by radšej spolupracovala s učiteľmi než ich obviňovala, keď má ich dieťa problémy v škole. Vyplýva to z výsledkov prieskumu internetovej stránky Footee.net.
Deväťdesiat percent opýtaných rodičov sa považuje za partnerov vo výchovno-vzdelávacom procese svojich detí a 78 percent by sa porozprávalo s učiteľmi v snahe vyriešiť problém. Len tri percentá respondentov by sa s učiteľmi hádalo a rovnaké percento by sa nešlo sťažovať vôbec.
Na rozdiel od toho výsledky prieskumu Národnej únie učiteľov uverejnené minulý týždeň ukazujú, že podľa väčšiny učiteľov je vyhrážanie a násilie zo strany rodičov vážny a narastajúci problém.
Až 98 percent rodičov žiakov základných škôl tvrdí, že bez ohľadu na zaneprázdnenosť si vždy nájdu čas, aby deťom nahlas čítali alebo požiadajú svojich potomkov, aby im nahlas čítali oni. Čo sa týka pomoci s domácimi úlohami, 65 percent rodičov núti svojich synov a dcéry vyhľadávať informácie samostatne, pričom 30 percent by im poskytlo návod na riešenie, ale hotovú odpoveď by im nedalo. Len štyri percentá rodičov by povedali dieťaťu, čo má presne napísať.