EÚ rozbieha propagačnú kampaň za prijatie eura v kandidátskych krajinách

Brusel 12. novembra (TASR) - Európska únia (EÚ) je pripravená využiť viac ako 2 milióny eur (v prepočte vyše 82 miliónov Sk) na propagačnú kampaň za prijatie ...

Brusel 12. novembra (TASR) - Európska únia (EÚ) je pripravená využiť viac ako 2 milióny eur (v prepočte vyše 82 miliónov Sk) na propagačnú kampaň za prijatie spoločnej európskej meny v kandidátskych krajinách.

Kampaň by mala začať v januári 2004. Jej hlavným cieľom bude informovať obyvateľov spomínaných krajín o opatreniach, ktoré budú musieť ich vlády prijať pred vstupom do Európskej menovej únie (EMÚ). Všetky z týchto krajín sú na základe prístupovej dohody viazané tiež následným vstupom do EMÚ, niektoré z nich však budú musieť predtým prijať nepopulárne ekonomické opatrenia. Pôjde napríklad o zvýšenie daňového zaťaženia alebo redukciu verejných výdavkov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Európska komisia (EK) zároveň vyzvala európske spoločnosti, aby prejavili záujem o zapojenie sa do kampane. Podľa predbežných informácií sa do nej chce zapojiť asi 30 firiem. Vzťah s médiami by mala mať v rámci kampane na starosti firma z oblasti PR, ďalšia spoločnosť bude poskytovať strategickú pomoc.

Táto správa pobúrila viacero euroskeptikov. Tí totiž považujú uvedenú kampaň za zosobnenie obáv EK o postoj jednotlivých štátov k otázke eura. Projekt zároveň naznačuje, aké ťažké je "produkt menom euro predať".

(1 EUR = 41,186 SKK)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 393
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 990
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 691
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 215
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 103
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 784
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 652
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 646
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu