Brusel 12. novembra (TASR) - Európska únia (EÚ) je pripravená využiť viac ako 2 milióny eur (v prepočte vyše 82 miliónov Sk) na propagačnú kampaň za prijatie spoločnej európskej meny v kandidátskych krajinách.
Kampaň by mala začať v januári 2004. Jej hlavným cieľom bude informovať obyvateľov spomínaných krajín o opatreniach, ktoré budú musieť ich vlády prijať pred vstupom do Európskej menovej únie (EMÚ). Všetky z týchto krajín sú na základe prístupovej dohody viazané tiež následným vstupom do EMÚ, niektoré z nich však budú musieť predtým prijať nepopulárne ekonomické opatrenia. Pôjde napríklad o zvýšenie daňového zaťaženia alebo redukciu verejných výdavkov.
Európska komisia (EK) zároveň vyzvala európske spoločnosti, aby prejavili záujem o zapojenie sa do kampane. Podľa predbežných informácií sa do nej chce zapojiť asi 30 firiem. Vzťah s médiami by mala mať v rámci kampane na starosti firma z oblasti PR, ďalšia spoločnosť bude poskytovať strategickú pomoc.
Táto správa pobúrila viacero euroskeptikov. Tí totiž považujú uvedenú kampaň za zosobnenie obáv EK o postoj jednotlivých štátov k otázke eura. Projekt zároveň naznačuje, aké ťažké je "produkt menom euro predať".
(1 EUR = 41,186 SKK)