V reštauráciách, kde hrá klasická hudba, sú vraj zákazníci pri platení štedrejší. Obed či večera pri hudbe Mozarta či Bacha navodí u hosťa pocit, že personál reštaurácie sa o neho stará lepšie a za takúto pozornosť je ochotný aj viac utratiť. Naopak, ak hudba pri jedle neznie, klient sa len tak ľahko nerozdá. Tvrdia to výsledky štúdie, ktorú robili vedci z univerzity v anglickom Leicestri v jednej z reštaurácií mesta Market Bosworth. Zo štúdie vyplynulo, že ak hrá zákazníkom pri jedle jemná klasická hudba, utŕži reštaurácia od hosťa priemerne 24 libier, teda asi tisíc korún. Ak v reštaurácii púšťajú pop, je to o dve libry menej, a keď nehrá žiadna hudba, je priemerná konzumácia len 21,70 libry. Profesor psychológie Adrian North to vysvetľuje tým, že každý druh hudby navádza iné pocity. „Ak počúvate klasickú hudbu, navodí to u vás pocit výnimočnosti, vznešenosti a bohatstva, čo konzumentov nabáda, aby si po jedle objednali ešte zákusok a kávu.“ Majiteľ reštaurácie vraj výsledkom prieskumu verí a odteraz mu je úplne jasné, čo budú jeho hostia pri jedle počúvať.