a petržalského starostu Milka Podmajerská, napriek úsiliu zlepšiť situáciu sa pri priestorovom a finančnom deficite, aký túto mestskú časť trápi, nedá očakávať jej jednorazové definitívne vyriešenie.
Medzi významné projekty patrí tvorba fondu statickej dopravy. Prispievajú doň niektorí investori, ktorí realizujú na území Petržalky svoje podnikateľské a investičné zámery. Okrem toho je spracovaná štúdia slúžiaca ako podklad na drobné úpravy s cieľom vybudovať nové parkovacie miesta. Negatívom je slabý záujem samotných Petržalčanov prispieť k riešeniu problému. Na minuloročnú výzvu starostu Vladimíra Bajana, aby prispeli svojimi námetmi, reagovali iba desiati obyvatelia.
K zlepšeniu situácie by mala prispieť pripravovaná zmena organizácie dopravy na komunikáciách III. triedy. Podľa Podmajerskej pôjde o vytvorenie systému jednosmerných komunikácií s možnosťou obojstranného státia, prípadne čiastočného státia na chodníkoch v súlade s príslušnými predpismi. Tým by sa malo vytvoriť ďalších vyše tisíc parkovacích miest. V súčasnosti stojí takmer päťdesiat percent áut na plochách, ktoré nie sú určené na parkovanie vozidiel.
Poslanci miestneho zastupiteľstva v týchto dňoch diskutujú aj o ďalšej možnej forme riešenia neuspokojivej situácie parkovania v Petržalke. Ide o poslanecký návrh spôsobu vyhradzovania verejných parkovacích miest za úplatu. Cieľom takého riešenia je poskytnúť možnosť tým, ktorí o ňu prejavia záujem, a získané finančné prostriedky využiť na riešenie statickej dopravy, teda budovanie nových či úpravu existujúcich parkovísk. O výške poplatku poslanci ešte diskutujú. (sita)