Sdružení na podporu vydávaní časopisů, šéfredaktorka Terezie Pokorná
„Ostatně vůbec, co je archetyp? Blbost nejspíš, tak bych to typ,“ ponúka svoje najnovšie verše v prvom tohtoročnom vydaní revolverky Ivan M. Jirous, ktorého básne z valdickej väznice patrili k obsahu úvodného čísla tohto časopisu v roku 1985 (vtedy, samozrejme, samizdatovom). Iná postava undergroundu Egon Bondy zasa predstavuje svoju prózu z rokov 1949-1950 nazvanú 2000 (román), čo súčasne znamená, že týmto činom už bola publikovaná podstatná a textovo najvýznamnejšia časť samizdatovej edície Půlnoc.
Sprístupňovanie doteraz nepublikovaných textov, ktoré je jedným zo zmyslov a súčasne ozdôb RR, v tomto čísle pre mnohých korunuje prednáška Jindřicha Chalupeckého Umění a transcendence - v roku 1977 ju za neprítomného autora prečítali na úvod sympózia o Marcelovi Duchampovi vo francúzskom Cerisy-La-Salle. Z bohatého obsahu spomeňme ešte aspoň rozhovory s básnikom Basilom Buntingom, rockovým hudobníkom Paulom K. či sochárom a maliarom Miloslavom Chlupáčom alebo Dopisy z Ruzyně, ktoré posielal filozof a prekladateľ Jiří Němec svojej rodine z väzenia v roku 1979. Listy dopĺňa správa o trestnom konaní proti „pražskej desiatke“ (Havel, Uhl, Lis, Benda, Malý, Dienstbier, Němec, Němcová, Bednářová a Bělíková).
Designum 4/2000
Slovenské centrum dizajnu, šéfredaktorka Ľubica Fábri
Posledné číslo štvrťročnej revue sa začína štvrtým pokračovaním ankety O súvislostiach vecí. Odborníci z rôznych oblastí, v ktorých hrá dizajn kľúčovú úlohu, sa v nej vyjadrujú k otázkam hodnotenia vývoja dizajnu a potreby podpory dizajnu na Slovensku. Články k sérii výstav, konaných na jeseň minulého roka, priblížia projekt Každý deň dizajn, ktorý zastrešoval viacero dizajnérskych podujatí nielen na Slovensku, ale i v Českej republike, Slovinsku či vo Francúzsku. Pod taktovkou Slovenského centra dizajnu ašpiruje projekt Každý deň dizajn na každoročnú akciu umožňujúcu širokej verejnosti nasýtiť sa slovenského dizajnu a úžitkového umenia. Rubrika Dizajnéri sa tentoraz venuje životu a tvorbe úspešného talianskeho architekta a dizajnéra Furia Minutiho. Témou štvrtého čísla je grafický dizajn. V tomto čísle sa začína 1. dielom série článkov o Corporate Identity, v ktorom Matej Jaššo približuje problematiku identity podniku.