Výskumníci britskej spoločnosti Alcohol Concern zistili, že alkohol je v televízii počas hlavného vysielacieho času každých osem minút. Zároveň poukázali na skutočnosť, že mladí ľudia pod 16 rokov pijú dvakrát viac, ako tomu bolo pred desiatimi rokmi.
Výsledky tiež ukazujú, že počet scén v televíznych seriáloch, v ktorých dominuje alkohol, sa za posledných 20 rokov takmer zdvojnásobil - od takmer štyroch za hodinu v roku 1983 na sedem za hodinu v roku 2003. Navyše krčmy, ako napríklad Queen Vic v seriály Eastenders, Rovers Return v Coronation Street a The Woolpack v Emmerdale sú často hlavným prostredím, kde sa odohráva dej.
Generálny riaditeľ spoločnosti Eric Appleby na adresu seriálov uviedol: "V súčasnosti má zobrazovanie alkoholu takmer jediný rozmer. Posolstvo, ktoré cez ne prichádza, je, že pitie je norma a nenesie so sebou žiadne negatívne následky."
Spoločnosť tiež poukázala na skutočnosť, že zdravotníctvo stoja služby spojené s alkoholom ročne takmer dve miliardy libier, na pracoviskách je to takmer sedem miliárd libier a vo sfére trestných činov vyše sedem miliárd libier.