Televízne noviny nejdú naživo

BRATISLAVA - STV nevysiela Televízne noviny naživo, ako je vo svete zvykom, ale zo záznamu. Nové virtuálne štúdio, ktoré televízia kúpila, sa podľa vedenia príliš zložito ovláda, preto musí byť relácia pripravená polhodinu pred vysielaním. Dnes by sa ...

BRATISLAVA - STV nevysiela Televízne noviny naživo, ako je vo svete zvykom, ale zo záznamu. Nové virtuálne štúdio, ktoré televízia kúpila, sa podľa vedenia príliš zložito ovláda, preto musí byť relácia pripravená polhodinu pred vysielaním. Dnes by sa to malo zmeniť.

Hlavná spravodajská relácia každej televízie je najsledovanejším programom, kde je hlavnou požiadavkou aktuálnosť informácií. Preto sa vysiela naživo.

„Vysiela sa zo záznamu, pretože technológia je veľmi náročná na zvládnutie. Potrebujeme stopercentnú istotu a nechceme nejakým spôsobom v priamom prenose spôsobiť nejaký problém," hovorí člen vedenia STV Branislav Záhradník. Tvrdí však, že správy sú aktuálne a „predstih je maximálne 30-minútový".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Posun podľa Záhradníka nespôsobili technické problémy s novým štúdiom. Povedal, že záznamy bude STV používať najdlhšie do 6. januára. Zo záznamu vysielala už prvé správy na Nový rok. Nové správy vysielala skúšobne „do steny" aj celý týždeň predtým, vtedy sa testovala technika a skúšali moderátori.

Náklady na zmeny v Slovenskej televízii

  • nové logo, vizuál, hlavné jingle - okolo 1 milióna korún
  • kampaň v médiách - do 750-tisíc korún (väčšinu priestoru v elektronických, tlačených a iných médiách získala STV barterom - neplatila zaň, ale poskytla svoj vlastný reklamný čas)
  • nová webová stránka - do 250-tisíc korún
  • viac ako 100 nových oranžových chráničov na mikrofóny s novým logom - do 240-tisíc korún
  • ochranné známky - registrácia zvučiek a názvov viac ako 30 relácií - okolo 248-tisíc korún
  • zmena označenia firemných vozidiel STV - okolo 150-tisíc korún
  • virtuálne štúdio - približne 8,5 milióna korún
  • honoráre nových moderátorov vedenie odmietlo zverejniť
    (hr)

Spravodajstvo STV už nevedie jej šéf Richard Rybníček, ale nový šéfredaktor Ivan Janda, niekdajší redaktor televízie Markíza. Žiadne personálne zmeny zatiaľ neurobil, hoci STV už oslovila s ponukou niektorých redaktorov zo spravodajskej TA3 a niektorých rádií. Mená Záhradník spresniť nechcel.

SkryťVypnúť reklamu

Novými moderátormi hlavnej publicistickej relácie O 5 minút dvanásť budú Janda a Branislav Zvara, ktorý bol doposiaľ šéfeditorom spravodajstva. Nahradia Petra Vavra a Annu Vargovú.

Ako diváci hodnotia „nový začiatok", ukážu až výsledky prieskumov o dva týždne. Záhradník tvrdí, že televízia má len pozitívne ohlasy. Diváci mohli hlasovať i na webovej stránke STV, jeden divák sa sťažoval. „V priebehu 15 minút sa jedna osoba z Košíc prihlásila, technickým spôsobom sa nám dostala do systému a nahodila asi 400 negatívnych reakcií. Toto vysoko neobjektívne hlasovanie sme museli zo stránky stiahnuť," priznal Záhradník.

Zmeny v STV vrátane kúpy nového virtuálneho štúdia stáli niekoľko miliónov. Nové logo, vizuál a znelky stáli asi milión, všetko vyrábala televízia sama. Záhradník hovorí, že je to najlacnejšia zmena grafiky v histórii STV.

SkryťVypnúť reklamu

Vizuál STV sa mení už takmer každé dva roky. V roku 2001 vyšiel podľa vtedajších informácií z STV na viac ako milión, dva roky predtým ho vyrobila externá firma za 20 miliónov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 7 104
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 083
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 264
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 667
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 047
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 828
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 713
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 550
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu