V rokoch 2004 až 2006 chce SSC napríklad z kohézneho fondu čerpať prostriedky na výstavbu diaľničného úseku D1 medzi obcami Mengusovce a Jánovce, zo štrukturálneho fondu plánuje SSC využiť grant na výstavbu rýchlostnej cesty R1 medzi Rudnom nad Hronom a Žarnovicou.
Ďalšou prioritou v tomto roku je ukončenie transformácie SSC na diaľničnú spoločnosť, čo je podľa ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavla Prokopoviča základným predpokladom na vstup súkromného kapitálu do výstavby slovenských diaľnic. Celková transformácia začala prechodom ciest ll. a lll. triedy do kompetencií samosprávnych krajov. V rámci tohto procesu prešlo 3 809 zamestnancov SSC do pôsobnosti samosprávnych krajov. Potrebná legislatíva na dokončenie transformácií je v štádiu schvaľovania a podľa Faktora sa podarí potrebný zákon schváliť v priebehu jari.
Minulý týždeň sa pod záštitou ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií SR konala medzinárodná konferencia pod názvom Úzke hrdlá. Hlavnou témou bolo železničné prepojenie severu a juhu strednej Európy. Prioritou Slovenska v oblasti železničnej dopravy je podľa Prokopoviča prepojenie Poľska a balkánskej oblasti prostredníctvom európskeho koridoru č. 6, ktorý je v Žiline napojený na koridor č. 5/A smerom na východ a v Bratislave na koridor č. 4 smerom na Brno. Poľská strana uvažuje aj o inej možnosti a to prepojenie cez Českú republiku, minister Prokopovič však bude podporovať variant prepojenia cez SR.
(1 EUR = 40,504 SKK)
md;mr;mm