Kruh súčasného umenia Profil, šéfredaktorka Jana Geržová
Štúdia Rolanda Barthesa Smrť autora, patriaca k najvýznamnejším textom v diskusii o smrti autora, subjektu a človeka, tvorí spolu s jej uvedením Petrom Michalovičom a nadväzujúcimi príspevkami úvodný blok dvojčísla Profilu. „Dnes už máloktorý výtvarník na Slovensku pochybuje o tom, že umelecké dielo v okamihu, keď prekročí prah ateliéru, začína žiť vlastným životom ako svojbytná štruktúra, ktorej význam nie je daný apriórne,“ konštatuje v tejto diskusii Jana Geržová.
Nielen žánrovým spestrením je ukážka z hry nemeckého spisovateľa Rainalda Goetza Jeff Koons, ktorej k úspechu u odbornej kritiky prispelo aj fascinujúce vizuálne hamburské naštudovanie. Väzbu tejto inscenácie k zameraniu časopisu znásobuje rovnako postava Jeffa Koonsa, ktorý je známym americkým výtvarníkom. Malú antológiu z textov súčasnej americkej filozofie a estetiky výtvarného umenia (dokončenie z predchádzajúceho čísla) pripravil Jozef Cseres. Už raz menovaný Peter Michalovič sa prezentuje aj štúdiou o Lacovi Terenovi i recenziou Foucaultovej knihy Moc, subjekt a sexualita. Okrem ďalších recenzií spomeňme z bohatého obsahu ešte prechádzku benátskym Bienále, vizitku diplomových prác piatich študentov VŠVU či anketu o spolupráci výtvarníkov a galérií na Slovensku, s ktorou čiastočne korešponduje rozhovor s hlavnou kurátorkou Galérie hlavného mesta Prahy Olgou Malou.