Briti sú proti euru preto, lebo sú málo informovaní o jeho výhodách

Londýn 8.októbra (TASR) - V najnovšej správe britského Centra pre zahraničnú politiku (Foreign Policy Centre, FPC) sa uvádza, že Britov nemožno považovať ...

Londýn 8.októbra (TASR) - V najnovšej správe britského Centra pre zahraničnú politiku (Foreign Policy Centre, FPC) sa uvádza, že Britov nemožno považovať za antieurópanov, ale oveľa výstižnejšie by bolo ich označenie ako "skeptikov z neznalosti".

Podľa správy "antipatia voči euru bezprostredne súvisí so stupňom nevedomosti". Takmer 70 % Britov podľa prieskumu z apríla tohto roka považuje svoju informovanosť o eure zatiaľ za nedostatočnú. Je to o 25 % horší výsledok ako priemer v EÚ.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

FPC tvrdí, že proti sloganu denníkov The Sun a The Daily Mail "Zachráňte libru" treba postaviť opačné heslo. Kampaň za získanie podpory v budúcom britskom referende o vstupe do Európskej menovej únie (EMÚ) musí ponúknuť hospodárske, politické a vlastenecké argumenty, a to také, ktoré sa priamo dotýkajú každodenného života Britov.

Podľa FPC by mali medzi ne patriť porovnávania maloobchodných cien. Fľaša Coca Coly je v Británii o 70 % drahšia ako v Británii. Ford Focus stojí na ostrovoch o 65 % viac ako v Dánsku. A britský zákazník za Vauxhall Asra dokonca zaplatí o 70 % viac. Nadnárodné monopoly sa teraz ocitli pred voľbou vstúpiť na trh s 300 miliónmi konzumentov, ale zostať na relatívne malom (britskom) trhu so 60 miliónmi obyvateľov, kde sa ich investície stanú prakticky nerentabilnými.

SkryťVypnúť reklamu

FPC, ktorej členmi sú odborníci na výskum verejnej mienky, podnikatelia, národohospodári a šéfovia médií, vo svojej správe uvádza, že "bitka (o euro) sa dá vyhrať", ak sa teraz naformulujú jej ciele a začne sa onedlho. Pretože kampaň k samotnému referendu bude určite krátka. Uviedol to rakúsky denník Der Standard.

* jns gl

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 451
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 982
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 265
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 660
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 181
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 962
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 632
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 341
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu