Výzvy v oblasti informač- no-komunikačných technológií (ICT) sú dnes oveľa väčšie ako len zavedenie a udržiavanie súčasného stavu. S príchodom výkonných počítačov, internetu, e-commerce a strategických sietí prichádzajú aj nové výhody, ktoré tieto technológie ponúkajú. Spoločnosti hľadajú optimálny nástroj, ktorý by im umožnil kontrolovať a efektívne riadiť náklady spojené so zavádzaním a používaním spomínaných technológií. To je jeden z dôvodov, prečo spoločnosť Getronics uviedla na trh balík služieb pod názvom NetWorkPlace™.
NetWorkPlace je obchodný koncept a zároveň súbor 19 konkrétne definovaných služieb, ktoré sú kľúčové pre dosiahnutie úspechu. Ako taký kladie dôraz na komunikáciu so zákazníkmi, zameranú na rovnováhu medzi vynaloženými nákladmi a dosiahnutými výhodami ICT pre ich vlastný biznis.
Náklady súvisia s novozavedenými pojmami - COE a CSE:
NetWorkPlace sa snaží o zjednodušenie sieťového prostredia spoločnosti, a to podporou už existujúceho prostredia a zároveň plánovaním a organizovaním migrácie na unifikované výpočtové prostredie - Common Operating Environment (COE). Zavedením moderného COE má zákazník možnosť kontrolovať svoje výpočtové prostredie a minimalizovať náklady súvisiace so zavádzaním technológií od významných svetových dodávateľov. Common Support Environment (CSE) - unifikovaný servisný systém ponúka jednotné metodologické postupy, nástrojové sady a praktické skúsenosti zamerané na vysoko efektívnu správu a údržbu COE.
Tento prístup spoločnosti Getronics je kľúčom k dosiahnutiu strategických cieľov zákazníka v oblasti počítačových sietí a súčasne optimalizuje celkové náklady na vlastníctvo ICT, tzv. total cost of ownership.
Spoločnosti môžu využívať 19 služieb jednotlivo alebo vzhľadom na ich vzájomné úzke prepojenie sa môžu rozhodnúť pre kompletné riadenie všetkých procesov v každej etape životného cyklu ICT: plánovanie (PLAN), zavádzanie (DEPLOY) a správa spojená s údržbou (MANAGE & MAINTAIN).
PLAN: Hlavným cieľom plánovania je pomôcť spoločnostiam so strategickými rozhodnutiami týkajúcimi sa výberu vhodnej technológie z hľadiska ich informačno-komunikačnej infraštruktúry. Ponuka obsahuje 5 služieb: Business & Infrastructure Alignment, TCO (Total Cost of Ownership) Assessment, Network Assessment, Network Consulting & Design, COE, Consulting & Design.
DEPLOY: Tieto služby sú spojené s transformáciou plánu do skutočnosti - pomáhajú spoločnostiam vybudovať také výpočtové prostredie, ktoré dokáže optimálne zvládnuť zvýšené nároky, ktoré dnes kladie e-business ekonomika. Ponuka obsahuje 6 služieb: Network Migration, Desktop & Systems Migration, High Availability & Storage Solutions, Messaging & Collaboration, Security Solutions, Supply Chain Services.
MANAGE & MAINTAIN: Nepretržitá podpora už zavedenej infraštruktúry, potrebná na jej efektívnu prevádzku a možnosti úprav pri zadaní nových podmienok. Ponuka obsahuje 8 služieb: Managed Service Desk, Asset Management, Network Management, Desktop & Systems Management, Multi-Vendor Support, Technology Refresh & IMAC (Installs, Moves, Adds, and Changes), Continuity Management, Continuous Improvement.
Prečo práve Getronics:
- špecializuje sa na ICT infraštruktúru,
- pragmatický prístup a firemná kultúra,
- nezávislý dodávateľ, čo zaručuje výber skutočne najvhodnejšieho riešenia pre zákazníka, zároveň strategické aliancie Getronics umožňujú dodať špičkové ICT technológie,
- prax a široké odborné skúsenosti,
- zdroje a globálny dosah,
- komplexné riešenia a služby.
Na základe spolupráce s Getronics vie spoločnosť preveriť tie faktory svojej ICT, ktoré ovplyvňujú výkon, konkurencieschopnosť a tiež ziskovosť spoločnosti. V NetWorkPlace má firma partnera, ktorý rozumie jej obchodným cieľom a vie, ako tieto ciele premieňať na merateľné výsledky. Partner, ktorý pomáha strategicky nasmerovať potreby ICT u svojho zákazníka cez služby, akými je plánovanie, implementácia, podpora a spravovanie tej správnej technológie dneška.
JOZEF KYTKA
Managed Services Manager
Getronics (Slovakia), s. r. o.