Súdržná partia okolo športového šéfa Jeana Todta má zmluvy do konca roka 2006 a Michael Schumacher by tak mohol posunúť hranice svojich rekordov do nedostupných výšin. Chce siedmy titul i zlepšiť štatistiku 70 víťazstiev vo formule 1. Brazílčan Rubens Barrichello tiež sníva sen o majstrovi sveta, ale zatiaľ sa musel uspokojiť len so 7 víťazstvami vo veľkých cenách. Piloti chcú na rozdiel od minulých rokov hneď od začiatku jazdiť na novom modele auta F2004. Je to už jubilejný päťdesiaty model v histórii tímu. Údajne je najlepší, má zlepšenú aerodynamiku a nový silnejší motor s označením 053. Schumi je so 40 miliónmi dolárov najlepšie zarábajúcim jazdcom F1, Barrichello dostane za rok 12 mil. dolárov. Tím má rozpočet okolo 300 mil. dolárov.
BMW-WILLIAMS
Tím Franka Williamsa vstúpil do novej sezóny s výrazne inovovaným vozidlom FW26, predné krídlo zasadil hlavný dizajnér Gavin Fisher revolučne. Držal sa zásady, že his- tóriu tohto motoristického športu písali len tí, čo sa nebáli riskovať a chceli posunúť vývoj dopredu. Franka Williamsa trápi, že jeho tím je bez titulu od roku 1997, keď triumfoval Kanaďan Jacques Villeneuve. Okrem predného krídla má model FW26 aj novú 7-stupňovú prevodovku, ktorú zaviedli kvôli novému pravidlu jedného motora na víkend. Montoya jazdí za Williams posledný rok, po sezóne prestúpi do McLarenu. Poprel, že by to urobil kvôli peniazom, aj keď je známe, že zarába menej ako jeho kolega Ralf Schumacher.
MCLAREN-MERCEDES
Fínsky pilot Kimi Räikkönen vlani bojoval o titul do posledných metrov, nako- niec mu chýbali tri body. Häkkinenov nástupca v tíme "strieborných šípov" sa v Malajzii tešil zo svojho prvého víťazstva v F1, ale ďalšie už nepridal - zato sa stal kráľom druhých miest (7 razy). David Coulthard zaostával za mladším kolegom aj v kvalifikáciach. Otázniky vzbudzuje nový model auta MP-4/19, ktorý chce tím nasadiť už v Austrálii, ale posledné výsledky v testovaní vraj priniesli rozpaky. "Spoľahlivosť auta bude pri nových pravidlách rozhodujúca, avšak sama osebe k titulu nepostačí - auto musí byť aj rýchle," poznamenal 24-ročný Räikkönen.
RENAULT
Francúzsky tím predstavil svoj nový model R24 v Palerme a za cieľ si dal skončiť do 3. miesta v Pohári konštruktérov - vlani bol štvrtý. Chce tak preskočiť jedného z konkurentov Ferrari, Williams či McLaren. Šéf stajne Flavio Briatore by rád zažil viac takej radosti ako na VC Maďarska, kde si prvé víťazstvo pripísal španielsky mladík Fernando Alonso, keď majstra sveta M. Schumachera predstihol o jedno kolo. Renault definitívne rozšíril silnú trojku na štvoricu a výsledky testov naznačujú možnosti ďalšieho zlepšenia. Francúzsky testovací jazdec Franck Montagny najazdil s novým autom vyše 5000 km. Tím má nového technického riaditeľa Boba Bella.
BAR-HONDA
Americko-anglická stajňa sa už niekoľko rokov snaží preraziť medzi špičku F1, ale zatiaľ zostalo len pri rečiach. Tento rok vraj bude iný. Tím sa zbavil drahého Kanaďana Jacquesa Villeneuva a angažoval Japonca Takumu Sata. Atmosféra v kolektíve sa údajne zlepšila, keďže bolo známe napätie vo vzťahoch Villeneuve - Button. Angličan Button sa tým stal jednotkou tímu, pochvaľoval si nový model vozidla 006. "Ak sa ani tohto roku nedostaneme na stupeň víťazov, tak potom musím priznať, že je tu niečo zlé," nechal sa počuť 24-ročný Jenson. Sebavedomie mu narástlo, keď pri januárových testoch prekonal rekord okruhu v Barcelone.
SAUBER-PETRONAS
Tím zo švajčiarskeho Hinwillu vymenil oboch svojich jazdcov, zmluvu nepredĺžil ani Nickovi Heidfeldovi ani veteránovi Heinzovi-Haraldovi Frentzenovi. S Fisichellom a Massom prišla nová energia, tím spolupracoval aj so Scuderiou Ferrari, od ktorej berie motory i sedem- stupňovú prevodovku. Nové vozidlo C23 uspokojilo v príprave oboch jazdcov. Aerodynamiku nastavovali v novom vzduchovom kanáli, ktorý postavili za 55 miliónov dolárov.
JAGUAR-COSWORTH
Austrálčan Mark Webber začne sezónu pred svojimi fanúšikmi v Melbourne, no spoľahlivosť jeho vozidla R5 vzbudzovala v príprave rozpaky. Webberovým kolegom sa stal 20-ročný nováčik Christian Klien z Rakúska, ktorému do F1 výrazne pomohli sponzorské milióny. Klien vlani jazdil v európskej sérii formuly 3, obsadil celkové 2. miesto. "Naším cieľom do novej sezóny je bodovo predstihnúť tímy ako Toyota, Sauber a BAR," vyhlásil tímový šéf Jaguaru Tony Purnell. Vlani skončil Jaguar až na 7. mieste.
TOYOTA
Najstarší jazdec v tohtoročnom poli F1 Olivier Panis z Francúzska sa neuspokojil s vlaňajším 15. miestom za 6 bodov. Predstihol ho aj menej skúsený brazílsky kolega da Matta. "V tejto sezóne chceme získať viac bodov než v predchádzajúcej. Naším cieľom je aspoň trochu sa priblížiť k špičkovým tímom. "Auto sa zlepšilo v každom smere. Pri vysokých rýchlostiach sa ovláda nad očakávanie dobre," poznamenal 37-ročný Panis, ktorý už pozná chuť víťazstva v Grand Prix (Monako 1996) a nepomýšľa ešte nad koncom kariéry. Nový model auta má označenie TF 104.
JORDAN-FORD
Bos stajne Eddie Jordan sa zmieta vo finančných problémoch, trápi ho, že nemôže konkurovať najlepším tímom s niekoľkonásobne vyššími rozpočtami. Vymenil oboch jazdcov, Fisichellu aj Firmana, a dlho váhal nad novými menami. Za nimi totiž očakával aj bohatých sponzorov. Kedysi veľká jazdecká nádej Heidfeld sa prepadáva do slabšieho a slabšieho tímu, dvojku mu bude robiť úplne neznámy taliansky nováčik Giorgio Pantano - v posledných dvoch rokoch jazdil v F 3000 (celkové 2. a 3. miesto).
MINARDI-FORD
Taliansky tím s austrálskym šéfom Paulom Stoddartom má nové vozidlo PS04B, ale rovnaké vyhliadky ako vlani, keď v 16 pretekoch nezískal ani bod. Minardi má oboch nových jazdcov, Talian Bruni je v F1 úplným nováčikom, kým Baumgartner odjazdil vlani dve veľké ceny. Nahradili skúseného Holanďana Verstappena i Dána Kiesu. Maďarský pilot priniesol so sebou 8 miliónov dolárov, podobne museli sponzori podporiť bývalého testovacieho pilota Bruniho.