Bratislava 17. marca (TASR) - Prvý program Slovenskej televízie (STV) Jednotka zvýšil vo februári svoj priemerný podiel na trhu na 24 percent, čo je oproti januáru nárast o pol percenta. Najsledovanejším programom pritom bola Svadba snov.
Podľa výsledkov denného kontinuálneho výskumu Jednotka dosiahla v hlavnom vysielacom čase od 19.30 do 22.00 28,7-percentný podiel na trhu, Dvojka získala celkovo 4,1-percentný podiel, v hlavnom vysielacom čase 3,7-percenta. Markíza zaznamenala 34,4-percentný, 30-percentný v hlavnom vysielacom čase, JOJ 14,5 percenta a 15,9 percent.
Najsledovanejším programom STV sa stalo prvé vydanie Svadby snov so Zuzanou Čižinskou, vyrábané na základe licencie so spoločnosťou Endemol. V piatok 13. februára večer ju videlo vyše 1,7 milióna divákov a dosiahla takmer 50-percentný podiel na trhu. Nasledujú Správy STV zo stredy 4. februára - 1,6 milióna divákov a 52-percentný podiel. Tretím najúspešnejším februárovým titulom sú Športové správy z rovnakého dňa s 1,5 milióna divákov a 50-percentným podielom.
Rovnaký počet divákov prilákal k obrazovkám STV kinohit Svadby podľa Mary, ktorého 45-percentný podiel na trhu získal absolútne prvenstvo v čase od 20:00 do 22:00. "Štvrtkové kinohity sa etablovali ako divácky atraktívna alternatíva oproti niekoľkoročným zábavným programom konkurencie," konštatoval pre TASR člen manažmentu STV pre vzťahy s verejnosťou Branislav Zahradník. Úspešný kinohit pre mládež Road Trip videlo vo štvrtok 29. februára v priamom dueli oproti Uragánu až 31 percent divákov vo veku od 15 do 24 rokov a 29 percent divákov vo veku od 25 do 34 rokov, celkovo takmer 750 tisíc divákov.
Podľa Zahradníka sa mimoriadnej obľube tešia české filmy v nedeľu večer, najsledovanejšie boli Slávnosti snežienok z nedele 22. februára s 950 000 divákmi a 28-percentným podielom na trhu. Musíme si pomáhať s Annou Šiškovou a Boleslavom Polívkom zdolalo aj dvojicu Milla Jovovich a Bruce Willis v Piatom elemente. Podľa Zahradníka dalo Jednotke dalo prednosť 750 000 divákov, konkurencia mala o 120 tisíc divákov menej. Zvýšený záujem divákov priniesli vo februári viaceré nové formáty - Pošta pre teba, Ranč, Super kvíz, SOS, Vadkerti talkshow, Reportéri a Zmenáreň.
Nové rekordné hodnoty vykázala aj relácia Odpovede z obrazovky, kde na otázky televíznych divákov odpovedá generálny riaditeľ STV Richard Rybníček. Oproti januáru získala takmer 100 tisíc nových divákov, pričom najsledovanejšie vydanie z 22. februára videlo skoro 500 tisíc divákov, podiel na trhu o 11:35 hod. bol 44 percent.
Medzi mimoriadne sledované patria romantické filmy v stredu, najsledovanejšia slovenská politická talkshow O 5 minút 12 v nedeľu 29. februára mala 960 tisíc divákov a podiel 70 percent.
Jednotka boduje aj u detského diváka, relácie z vlastnej kuchyne majú stabilný ohlas a pozitívne februárové výsledky prieskumov sledovanosti DKV sú potešujúce aj v rámci nových formátov. Super kvíz Junior sledovalo priemerne 308 tisíc divákov, podiel divákov vo veku do 14 rokov bol 46 percent, pričom najsledovanejšia relácia mala v tejto skupine divákov podiel až 63 percent. K reláciám pre deti a mládež patria i Detské správy, Lúskanie, Elá Hop, Bábovka, Objavy Majstra N, Superchyty, Gombík a Gombička.