BRATISLAVA 29. marca (SITA) - Agentúra TNS SK skončila v týchto dňoch zavádzací prieskum, ktorý bol prvou fázou projektu peoplemetrového merania sledovanosti slovenských televízií. Prieskum slúžil na získanie reprezentatívnej vzorky a zistenie faktorov, ktoré najviac ovplyvňujú sledovanosť televíznych staníc. Agentúra uskutočnila 8685 rozhovorov, ktorých výsledkom je výber reprezentatívneho panelu 880 respondentov. Do televízorov v domácnostiach respondentov sú už inštalované peoplemetre TARIS 5000 postavené na bezdrôtovej GPRS technológii. Testovacia 60-dňová prevádzka by mala byť spustená v auguste a prvé výsledky peoplemetrového prieskumu budú k dispozícii k 15. októbru.
Zavádzanie peoplemetrového merania sledovanosti uskutočňuje agentúra TNS SK na základe zmluvy pre spoločnosť PMT, ktorej spoločníkmi sú Slovenská televízia, TV Markíza, TV JOJ, televízia TA3 a Asociácia mediálnych agentúr. Peoplemetrový výskum zavedením tzv. jednotnej meny umožní presné zisťovanie sledovanosti televízií na slovenskom mediálnom trhu. Spustenie projektu si vyžiada náklady vo výške približne 55 mil. Sk.
Agentúru SITA informoval Jaroslav Kolár z Neopublicu.