Keď uvidí pred sebou monopost, v ktorom sa ukrýva 850 koní, v jeho žilách začne kolovať krv lovca s vražedným inštinktom. Do svojej tváre nasadzuje absolútnu sebadôveru hraničiacu s bohorovnosťou, ale aj popieraním vlastných chýb. V každom súperovi vidí obeť, ktorú treba uloviť – a to za každú cenu. Nedvíha nohu z plynu ani vtedy, keď sa zdá, že ide do lievika smrti. Jedni o ňom hovoria ako o arogantnom pretekárovi, ktorý ohrozuje životy, iní ho velebia a tvrdia, že bez neho by bola formula 1 nudná ako psí chvost. Tridsaťdvaročný nemecký pilot Michael Schumacher je na výslní svojej kariéry a ani v novom tisícročí nechce ubrať zo svojej pretekárskej povesti.
Úradujúci majster sveta sa však vyjadril, že už nemá viac imidž problémového jazdca a cíti, že ho ľudia majú radšej. „Je dobré, že sa ľudia pomaly na mňa začínajú pozerať inak, ale je škoda, že im to trvalo tak dlho. Môj charakter sa síce nezmenil, ale cítim sa teraz oveľa viac akceptovaný,“ vyjadril sa Schumacher v rozhovore pre nemecký týždenník Stern. Ktovie? Titulky novín tvrdili, že po minuloročnej Veľkej cene Talianska v Monze ukázal Schumi pri záchvate plaču svoju ľudskú tvár. „Slzy sú trofeje médií,“ hovorí nemecký novinár Ulf Poschardt, ktorý v Schumacherovi vidí cool hrdinu. „Schumi má svoju červenú šiltovku. V jednej chvíli si stiahol šilt do tváre. To má štýl.“ Ferrari pripravilo pre svojho lídra nový monopost s označením 2001. Testy vo Fiorane a Mugelle naznačili prednosti, ale aj chyby v novom projekte. Prezident Ferrari Luca Montezemolo vie, že Schumi „muchy“ vychytá a opäť bude útočiť na najvyšší post.
Neinvestujú doňho práve najmenej. Trojnásobný majster sveta ročne zarobí 110 miliónov mariek – teda asi 2,45 miliardy korún. Ďalší v poradí – Villeneuve, Häkkinen a Irvine – zarábajú len štvrtinu z jeho honoráru. Pravda, Ferrari má z čoho platiť. Jeho ročný rozpočet je 550 miliónov mariek a pred McLarenom vedie o 40 miliónov.
M. Schumacher si do novej sezóny nasadí novú nepriestrelnú prilbu z kevlarových a karbónových vláken. Na jej výrobe pracovalo päť týždňov pätnásť technikov firmy Ferrari. Ambície? „Máme najlepšie auto, najlepších jazdcov a vysoko motivovaný tím. Z toho vyplýva, že obhajoba titulu by nám nemala ujsť,“ povedal Schumacherov manažér Willi Weber v rozhovore pre nemecké médiá.