Systém tréningov v spoločnosti McDonald’s

Ako ukázali skúsenosti, šesťdesiat percent spokojnosti z návštevy reštaurácie McDonald’s je ovplyvnených dojmom zákazníka z rýchlosti servisu, ľahkosti objedávania, efektivity servisu a spokojnosti a priateľskosti zamestnancov



. Aj preto sa v personálnej práci spoločnosti kladie maximálny dôraz na vedenie a vzdelávanie ľudí, tak aby sa zohľadňovali špecifiká oblasti, v ktorej spoločnosť pôsobí. Vzdelávanie sa v McDonald’s chápe ako neustále pokračujú proces, ktorý sa pre zamestnancov nekončí v žiadnej fáze ich pracovnej činnosti. Zároveň platí, že manažér musí byť zároveň aj tréner.

Okrem poznatkov súvisiacich priamo s prevádzkou reštaurácií musia pracovníci počas tréningové procesu získať sebadôveru, komunikačné schopnosti, zvládať objavujúce sa konflikty a tiež malú skupinu ľudí. Základné sú štyri lekcie tréningov, ktorých podstatou je uvedomenie si nasledujúcich téz:

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

1. Predávame zážitok,

2. My sme najpodstatnejšou časťou zážitku z našich reštaurácií,

3. Čo je dobré pre spoločnosť, je dobré aj pre vás 

4. S úsmevom máš už 80 %.


Jednotlivé pracovné pozície sú rozdelené tak, ako je to bežné kdekoľvek vo svete, kde spoločnosť McDonald’s pôsobí. Ich členenie je nasledovné:

Crew - prevádzkový zamestnanec - je členom tímu v reštaurácii, ktorý je v priamom kontakte so zákazníkom na servise v úseku pokladní, v jedálni alebo pracuje pri výrobe produktov či údržbe a sanitácii reštaurácie, jej strojov a zariadení. Ako uvádzajú v spoločnosti, títo zamestnanci sú dôležitou súčasťou systému starostlivosti o zákazníkov.

Hosteska/Hostes - člen tímu, ktorý je zodpovedný za lokálny marketing reštaurácie. Hlavnou náplňou jeho práce je komunikácia a tvorba dobrých vzťahov, príprava a organizácia rôznych akcií v reštaurácii.

SkryťVypnúť reklamu

Manažment - riadi celý proces, ktorý tvorí:
· Vedúci reštaurácie - je to riadiaci pracovník, ktorého úlohou je bezproblémový chod reštaurácie a riadenie tímu približne 50 až 70 zamestnancov. Mala by to byť osobnosť s prirodzenou autoritou, manažérskymi schopnosťami a s perfektnou komunikáciou so zamestnancami, zákazníkmi a vedením spoločnosti. Vedúci reštaurácie musí ovládať všetky štandardy a pracovné postupy firmy.
· Asistenti sú pravou rukou vedúceho reštaurácie. Musia zvládnuť riadenie reštaurácie v neprítomnosti vedúceho. Mali by zvládať riadeniu a komunikáciu. Ich úlohou je vytvárať priaznivú atmosféru a vhodné pracovné podmienky pre zamestnancov. Sú zodpovední za konkrétne oblasti reštaurácie, ktoré riadia iniciatívne a samostatne.
· Manager trainee je členom tímu, ktorý má už za sebou pracovnú skúsenosť s vedením ľudí. Očakáva sa od neho, že v priebehu 4 - 6 mesiacov bude schopný prevziať zodpovednosť za riadenie skupiny zamestnancov a úseku v reštaurácii a stane sa asistentom vedúceho reštaurácie.

SkryťVypnúť reklamu

- Head Quarter oddelenie - pripravuje stratégiu pôsobenia McDonald’s na Slovensku.

Pri nástupe do spoločnosti môže nový spoločnosť nastúpiť na tri pozície - crew, hosteska alebo manager trainee.
Hlavnou zásadou tréningového procesu je, že každý človek, ktorý nastupuje do McDonald’s, musí začať svoje pôsobenie na najnižšom stupni hierarchie. V praxi to znamená, že kto chce riadiť reštauráciu, musí začať ako radový zamestnanec a prejsť všetkými stupňami v rámci prevádzky. Tento základný princíp je doplnený o systém trénovania a vnútrofiremného vzdelávania zamestnancov.

Tréning je súčasťou internej komunikácie a firemnej kultúry firmy, je prispôsobený jednotlivým pracovným pozíciám. Štruktúru tréningu možno rozdeliť na tréning na pracovisku, v reštaurácii, tréning teoretický s použitím videozáznamov, diskusie a podobne a tiež tréning mimo reštaurácie - stretnutia, kurzy, semináre. Hlavná časť, teda 90 percent tréningu však prebieha priamo v prevádzke. Nový zamestnanec sa spolu so svojím skupinovým školiteľom musia naučiť zvládnuť výrobné postupy za 5 - 6 dní a do konca úvodného tréningu približne 30 dní musí byť nový zamestnanec schopný samostatne pracovať na všetkých úsekoch v reštaurácii. Počas základného tréningu sa nový zamestnanec oboznámi s prostredím tak, že sa mu predstaví činnosť a on tieto činnosti opakuje. Ako učebnú pomôcku dostáva zoznam úkonov, doplňujúce informácie na videopáskach a knihy. Pravidelne dostáva spätnú väzbu na svoju prácu a postupne sa mu určujú ďalšie ciele.

SkryťVypnúť reklamu

Tréning pre franchisingového partnera je oveľa intenzívnejší, v začiatočnej fáze má rovnakú štruktúru s tréningom ostatných zamestnancov. Úlohou franchisistu je však zvládnuť cestu od úvodného tréningu na pozíciu manažéra reštaurácie v priebehu jedného roka.

Autor: sb

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 047
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 392
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 170
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 535
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 522
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 247
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 108
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 888
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu