FRANTIŠEK TÓTH, riaditeľ súkromného gymnázia, Čapkova ulica, Bratislava: „Návrh zákona prináša pozitívne zmeny iba ojedinele. Útočí na slobodu a nezávislosť súkromných škôl, obmedzuje slobodný výber školy pre rodiča, obmedzuje konkurenciu medzi školami, centralizuje riadenie, prehlbuje byrokraciu, neprináša nič v prospech autonómnosti škôl, efektívnosti ich fungovania, k zvýšeniu motivácie v školstve.“
MIROSLAV JURČI, učiteľ, ZŠ Hladovka: „Ak sa financovanie našich škôl nepriblíži k financovaniu v západoeuropských štátoch, veľa problémov zostane nevyriešených. Môžeme opraviť zatekajúce strechy, ale ak sa onedlho výrazne nezvýšia platy učiteľov, naše školstvo bude naďalej upadať. A bolo by lepšie dnes zákonne podporiť mimoškolskú činnosť, ako zajtra stavať strediská pre drogovo závislých.“
LADISLAV GERGEL, učiteľ, ZŠ Krajné: „Od nového zákona zlepšenie súčasného stavu skôr neočakávam. Mal by zlepšiť finančné ohodnotenie učiteľa a zabezpečiť pre školstvo viac financií, aby bolo vzdelávanie na ZŠ a SŠ konečne skutočne bezplatné.“
KAROL KORINTUŠ, riaditeľ gymnázia, Dubnica nad Váhom: „Obávam sa, že verejná diskusia organizovaná po línii štátnych úradníkov je formálna a neefektívna. Do diskusie sa zapojím, lebo materiál má veľa nedostatkov. V novom školskom zákone sa napríklad nepodarilo konkretizovať, aké kľúčové kompetencie má mať mladý človek, ktorý absolvoval istý stupeň vzdelania. Najprv musíme vedieť, čo chceme v mladých ľuďoch rozvíjať, a potom vytvoriť pedagogické prostredie. My to, žiaľ, robíme opačne.“
EMIL MÁZIK, riaditeľ Gymnázia Andreja Kmeťa, Banská Štiavnica: „Pripravovaný zákon súčasný stav takmer nemení. Treba prijať Národnú koncepciu vzdelávania. Do školstva, počítajúc i riadiace orgány ministerstva, treba získať schopných a pre vec zapálených ľudí (v polovičnom počte) a nájsť spôsob a prostriedky na slušné honorovanie dobrých učiteľov. Zatiaľ je rozdiel medzi dobrým a priemerným zanedbateľný. Malo by sa zaviesť národné testovanie žiakov, aby verejnosť mala možnosť prácu škôl porovnávať. Mal by sa uviesť do platnosti nový zákon o financovaní, a hlavne - treba získať pre školstvo potrebný objem financií.“ (gal)